„Nincs túl nehéz küldetés! Nincs túl nagy áldozat! Az első a kötelesség!” Ezzel a szlogennel futott be a Call of Duty legújabb gyöngyszemének trailere, mely – ahogy az előzetesek általában – elég ütősre sikerült.
Bár a videó elején említik, hogy a játékból származó képsorokkal van dolgunk és néhol ez látszik is, azért a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem érdemes teljesen bedőlni az ilyesminek. Szerencsére az Activision által kiadott sorozat ezúttal visszatér az utóbbi pár résznél sokkal népszerűbb második világháborús gyökereihez, mely döntéssel véleményem szerint a többség egyetért.
A Sledgehammer Games fejlesztői saját állításuk szerint két és fél éve dolgoznak ezen a projekten, ami a bejelentés során közzétett videókban látható is. Bejárták és feltérképezték az eredeti helyszíneket, felvették a környék zajait, a fegyverek és járművek működésének hangját, részletesen lemodellezték az eredeti puskákat és harckocsikat, stb.
Egyszóval komoly energiát fektettek ebbe az epizódba, hogy hiteles legyen, így élvezeti faktort tekintve biztos, hogy ugrás lesz az előző részekhez képest.
A kampány
A trailer jeleneteiben a már többször adaptált normandiai partraszállást láthatjuk, minden erőteljes és átláthatatlan szörnyűségével együtt, majd az is kivehető, hogy a kampányban a D-napot követő európai hadszíntéren maradunk amerikai főhőseinkkel.
Nevezetesen az egyik fejlesztő nemrégiben elhunyt apja után elkeresztelt Ronald “Red” Daniels-szel és csapatával masírozunk majd Berlin felé a náci megszállás alatt álló Franciaországon, Belgiumon és a Rajnán keresztül. A sztori részleteiről annyit tudunk csak, hogy csapatunk az Omaha partszakaszon veti meg a lábát Európa véráztatta földjén, majd a francia ellenállás tagjaival egyesülve veszi fel a harcot a nácikkal.
A videó alapján egyelőre csak Normandia és a német határnál lévő Hürtgen erdő tűnnek fel helyszínként. Időben a háború vége felé járunk majd (1944-1945), de lesznek visszatekintések a háború korábbi éveire, hogy könnyebben felvehessük a történetszálat.
A D-napot személy szerint már a Medal of Honor Allied Assault óta vártam, hogy valaki újra megcsinálja a mai játékok technológiáját felhasználva, ebből adódóan, amikor megláttam az új COD trailert, olyan izgalomba jöttem, hogy rögtön meg is néztem a Ryan közlegény megmentésének első fél óráját (majd a maradékot is), nem titkolt ugyanis, hogy ehhez a két korábbi adaptációhoz hasonlítják művüket a fejlesztők.
A multiplayer
Természetesen lesz. Azonban erről sajnos egyelőre még csak annyit tudni, hogy június 13. és 15. között jelentik majd be a részleteket a Los Angeles-i E3-on.
Maga a játék idén november 3-án kerül majd piacra, XBOX ONE, PS4 és PC platformokra egyaránt, valamint az előrendelőknek lehetőségük nyílik a zártkörű bétával játszani, amelynek időpontja még nem ismert, de annyit tudunk, hogy először a Sony konzolján lesz elérhető.
Mi lesz a Battlefielddel?
A releváns konzolos csoportok fórumain rögtök el is indult a vérgőzös kommentháború, miszerint ez az új Call of Duty majd földbe tiporja a Battlefield szériát, és fordítva. Véleményem szerint egyrészt korai lenne egy-két perces videó alapján bárminemű földbetiprós következtetést levonni, másrészről én mindkét sorozat jobb időket látott részeinek rajongójaként állítom, hogy a két játék nem összehasonlítható. Gyakorlatilag azokon a tényeken kívül, miszerint mindkettő lövöldözős játék és mindkettőnek volt második világháborús epizódja, semmi érdemi közös pont nincs a kettő között.
A Battlefield részek sajátosságai közé tartozik a rombolható, hatalmas játéktér, a különböző járművekkel vívott harc és a valósághoz hasonló fizikára való törekvés (pl. lövedékek röppályája).
Ezzel szemben a Call of Duty játékok pörgősebbek, kis létszámúak, kis pályáikon taktikai összetartást igényelnek és bár a környezet nem rombolható, nekem tetszettek mindig a dinamikusabb animációk, az akciótól dús sztorik, a fejlődési rendszer és személyre szabhatósági lehetőség (itt arra gondolok, hogy sokféleképpen építheted a fegyvered, nem arra, hogy rózsaszín M1 Garanddal rohangálsz). Emellett a hitboxot is jobbnak éreztem a COD-nál mindig. A kicsi pályák nyújtotta rövid távok miatt a Battlefieldben jelenlévő fizika pedig felesleges is lenne, így összességében elmondható, hogy a COD széria többnyire egy taktikusabb gyalogsági harc élményét kínálja, míg a Battlefield a nagyobb hadműveletek valóságos szimulációjára törekszik.
Nyilvánvaló, hogy a két fejlesztőcsapat a versengés nevében figyelemmel kísérik egymás munkásságát, hogy ötletet merítsenek a másiktól, vagy esetleg tanuljanak a hibákból, de ez sosem jelentette azt, hogy különösebb majmolás folyna itt. Mindkét sorozatnak megvan a saját rajongótábora, melynek egy része ingázik a kettő közt (ahogy jómagam is), de ezt a versengést inkább a gamerek generálják, mintsem a fejlesztők, vagy a kiadók.
Egyszóval szerintem jobb lenne, ha a COD és Battlefield fanatikusok békén hagynák a fórumokat és helyette játszanának. Bár a Call of Duty az utóbbi időkben el lett temetve, most van esélye kikelni a sírból és ez nem kell, hogy a másik sorozat végét jelentse, szerintem a különbözőségük miatt simán megférnek egymás mellett. Én személy szerint biztos, hogy megveszem majd a Call of Duty WWII-t, így elképzelhető hogy pár hétre talonba kerül majd a Battlefield 1.
[fb_button]
Értem én hogy most akkor ne bántsuk a bugos BF1-et… de amikor annak a trailerje jött, már temettétek a COD-ot…. Most hogy előrukkolt egy ütős játékkal és a bemutató is szép, már kicsit visszavettünk— már nem összehasonlítható ..ugye ?! Persze a BF1 bugos repülői és fura lovairól nem cikkeztünk.. de egekig magasztaltuk az ütős trailer miatt, AKKOR lehetett mondani, hogy HÚÚÚÚ DE SZUPER.. lealáz mindent.. Holott az ütős zenével a Spongyabob is kellőképpen poénos volt.. Azért arról hogy NEM ROMBOLHATÓ A PÁLYA a COD részekben, azért vitatkoznék.. én nem csak pár dinnyét lehet szétlőni, kocsikat robbantani…. De volt hogy a… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>
nekem mar ez a történet unalmas mind1 melyik játékról van szó. én nemetekkel akarok lenni és velük megnyerni a háborút. baromi unalmas mar hogy mindig az amcsikkal kell nyerni. kit érdekelnek
Igen ,jöhetne már egy háborús játék ahol a németek oldalán harcolunk!!!!
Ha nem is a németekkel, de legalább másik nemzettel. A BF1 legalább gondolt erre, ha még nem is nagyon lett kimaxolva a dolog. Baromi uncsi már, hogy minden hős amerikai és ott száll le minden ufo is. Sőt, ha jól tudom ott történik minden világméretű katasztrófa is…
“a COD részek még mindig tartják az árukat”
Az IW-t már láttam újonnan 7500 Ft-ért (Modern Warfare nélkül), míg BF 1-el nem találkoztam 10000 Ft alatt újonnan (mindkettő PS4). Pedig BF1-et folyamatosan keresek, IW-t meg nem, csak véletlenül találtam rá.
Egyébként engem nem érdekel a rivalizálás, játszok mindkét fejlesztő játékával, ha érdekel a cím. Viszont a modern hadviselés nekem egyáltalán nem jött be. BF-ből a 3 és a 4 is kimaradt (BF1-et majd beszerzem később), COD-nál pedig azt hiszem a Black Ops első része volt meg utoljára (az még tetszett). Erre WWII témára viszont nyitott vagyok.
Nagyon pörögsz a témán 😀 Apróságokról azért ne feledkezz meg: 1. Nem ugyanazok írták a cikkeket 2. A COD:IW egy rókabőr 3. A BF1 jó lett 4. a COD:WWII-nak semmi (azaz SEMMI) köze nincs az előző COD-hoz. Ha ez jónak tűnik/jó lesz, akkor dicsérjük, dicsérni fogják. Attól még az előző nem lesz jó. 5. Pontosan azért, mert vakon megveszik ennyien tarja az árát és tesz profitábilissá a fejlesztés nélküli rókabőr részeket 6. Külön bocsánatot kérhetünk, ha az neked örömet okoz, de attól az a videó még az egyik legdislikeoltabb marad, amiről sajna nem mi tehetünk 7. “akkor kimondtátok, hogy a… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>
battlefieldmindigfejlettebvolt — FEJLETTEBB -az 2B .. írni se tudsz óvodás.. de számolni sem tudsz..
SALES DATA:
1.Call of Duty: Infinite Warfare
2.Battlefield 1
3.FIFA 17
4.The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
5.Titanfall 2
6.Football Manager 2017
7.Skylanders Imaginators
8.Mafia 3
9.Grand Theft Auto 5
10.Forza Horizon 3