The Walking Dead: The Final Season [Episode 3: ’Broken Toys’] (2019) – játékteszt

Alvin Junior elmondása szerint háromféle szempár létezik a világon: elsősorban az élőké, mint amilyen a miénk is; másrészről a szörnyeké, ami úgy néz ki legtöbbször, mint a piszkos víz; és léteznek azok a szempárok, amelyek akkor néznek rád, mihelyst kioltottad tulajdonosának életét. Azok leginkább az elfújt gyertyákra emlékeztetnek minket.




Közel négy hónappal ezelőtt a játékosok közössége még nem lehetett biztos abban, hogy valaha is folytathatja Clementine történetét, mivel az eredeti gyártója, a Telltale Games, szeptemberben bezárta kapuit. Az akkori hírek azt ígérték, hogy ezen epizód sosem fog napvilágot látni, de a szerencsének és a SkyBound kitartó munkájának köszönhetően január 15-én megjelent a harmadik rész, amit „Broken Toys” (=Törött játékok) névre kereszteltek.

Apokaliptikus mesénket a nagy csata utáni napon folytatjuk, amikor is egy elhunyt társunkat és elrabolt barátainkat gyászoljuk. Valami viszont mégis javítani tud a helyzeten… egy fogoly személye, aki nemezisünk csapatából esett az iskola pincéjének fogságába. Ő a kulcsa annak, hogy sikeresen rátaláljunk társaink honlétére. Az információ megszerzéséhez viszont egy „kellemes” kihallgatáson kell átesnünk Clementine irányításával, AJ és Rosie (a kutyánk) segítségével, ahol meg kell mutatnunk, hogy milyen fából is faragtak minket. Miután ezt sikerrel vettük, utunk egy hajóra visz minket, a fosztogatók főhadiszállására, ahol felderítjük a terepet.

„Méghozzá annyira felderítjük, hogy még a kis Tennessee sem találta volna ki, hogy kivel fogunk ott találkozni…”

További teendőnk pedig kidolgozni a megfelelő taktikát, aminek köszönhetően elláthatjuk ellenségünk baját és épségben kimenekíthetjük a többieket. Ehhez viszont szükség lesz segítségre az elterelésben.

Az előző epizódban megismert „suttogó” barátunk, James keresésére indulunk, aki járkáló hordájával tudná megkönnyíteni a dolgunkat. Annyit érdemes tudni a fiúról, hogy éveket mozgott együtt a szörnyekkel és folyamatosan tanulta minden csínját-bínját a velük való együttműködésnek, még egy maszkot is készített magának a beilleszkedés érdekében. Hamar meg is találjuk és egy kis akció után meg is kezdődik a vele való egyezkedés. Meglepetésünkre nem megy bele könnyen a dolgokba, mert neki egy teljesen más elképzelése van a szörnyekről, mint nekünk.

„James úgymond emberekként tekint a szörnyekre. Vagyis igazából nem teljesen emberként, hanem valahol az élők és a halottak határán látja őket. Úgy gondolja, hogy hiába válunk szörnyeteggé, egy részünk akkor is bennük marad.”

Szép gondolatok, ugye? Bevallom, hogy engem személy szerint nagyon elgondolkodtatott ez a része a játéknak. Most hogyha így visszatekintek a korábbi évadokra, részekre és játékmenetekre, egy percig sem volt szó arról sosem, hogy ezek a járkálók, akiket mi tucatszámra ölünk meg a játékban, valójában lehet, hogy mégsem olyan lények, mint mi azt gondoltuk. Clementine tesz is majd egy próbát, hogy elhiggye ezt a gondolatot. (Bevallom, hogy a zenei aláfestésnek köszönhetően még egy kicsit meg is könnyeztem azt a jelenetet, de ezt csak itt, a zárójelben jegyzem meg. 😉 )

Sikeresen zárva az „üzletet” visszatérünk otthonunkba, az iskolába, ahol életünk egyik legfurcsább partijának leszünk résztvevői. Mondjuk az igaz, hogy mi választhatjuk ki a dekorációt, a világítást és a háttérzenét, viszont a programról már a többiek gondoskodtak, ami adni is fogja az esti hangulatot. Ennek ellenére azért érdekes dolgokat tudhatunk majd meg a többiek múltjáról, személyiségéről és arról, hogy hogyan is kerültek be ebbe a speciális iskolába.

Az alvás már sokszor megkeserítette főszereplőink lelki világát, ámbár mindannyian tudjuk, hogy álmodni nagyon is szép dolog.

Pláne, hogyha az ember azt teheti álmaiban, amit csak szeretne. Például elutazni egy másik országba vagy dimenzióba, hírességekkel egy filmben szerepelni, vagy találkozni életed szerelmével… Ki nem álmodott már ilyen dolgokról? De akadnak olykor olyan emberek, akiknek csak annyi az egyetlen kívánságuk, hogy tanácsot kérjenek valakitől, s ha kell, akkor az álom a megfelelő lehetőség erre.

„Clementine számára is ez a tökéletes lehetőség, hogy kikérje a tanácsát annak a személynek, aki valószínűleg a legmeghatározóbb személy volt az életében. (Még egy rész, ahol könnyedén könnybe lábadhat a szemünk…)”

Az eszmecserék és a pihenés után pedig indulhat a mentőakció és a hajó felrobbantása. Csapatunk több részre fog szétszakadni az eredményesség érdekében, de hogy a terv be fog e válni vagy sem, azt nektek kell kiderítenetek. Mindenesetre az biztos, hogy sok akció, járkáló és fegyver fogja keresztezni utunkat. Lilly és társulata tényleg komolyan ragaszkodik elveikhez és még sok meglepetést tartogat a főszereplők számára.

Fontos döntésekben ebben az epizódban sem szenvedünk hiányt. Sőt, most is kiemelném, mint azt mindig, hogy hatalmas hatással vagyunk AJ személyiségfejlődésére. Ez a gyermek elképesztően szereti Clementinet és bármit, tényleg BÁRMIT megtenne érte. Fontos, hogy mit mondunk neki, mert egyszerűen issza minden szavunkat és ugye mivel ő még gyerek így nagyon sok dolgot képes szó szerint értelmezni. Tetteink ugyanúgy hatással vannak rá, és nagyon okosan kell cselekednünk, mert nem szeretnénk egy gyilkológépet csinálni a „kisfiunkból”. Persze a nehéz pillanatokban muszáj keménynek maradnunk, nem szabad elgyengülni, még hogyha arról is van szó, hogy egy lányt irányítunk.

Természetesen a játék grafikailag még mindig gyönyörű, véleményem szerint nagyon jó ránézni a tájra, a tárgyakra és a szereplőkre.

A harcok ugyanolyan menetben folytatódnak a megunhatatlan billentyűkkel és kombinációkkal, s ellenfeleink sem változtak semmit. Ugyanúgy gyűjthetünk tárgyakat menet közben, szám szerint 6-ot, amivel kidekorálhatjuk szobánkat. Továbbá a stáblista mellé ismét megkapjuk az infókat, hogy mennyire voltunk összhangban a többi játékossal a döntések terén. Mindezen játékélményből csak a ritkán felbukkanó bugok és a játékmenet monotonitása vehet le, de a rajongók szerintem már hozzá vannak szokva.

Véleményem szerint a Broken Toys egy nagyon jó epizódra sikeredett, legalább is az előzőhöz képest biztos. A történet továbbra is izgalmas és a végkifejlet teljesen nyitott. Ha értékelésről beszélünk, akkor én nálam ez egy 9-es a 10-ből, mert megvolt benne minden, amire vágytam és számítottam, de azért újdonságok terén sosem kényeztetnek el minket a készítők. Viszont minden elismerésem azoké az embereké, akik hajlandóak voltak folytatni a szériát és nem hagyták, hogy befejezetlenül gyártsuk itt a teóriákat évekig, hogy vajon mi lett volna ha…




A The Walking Dead: The Final Season utolsó epizódját a tervek szerint március 26-án fogják kiadni, amelynek címe „Take Us Back” lesz. Jelen epizódunk elérhető az alábbi platformokon: Microsoft Windows, Playstation 4, Xbox One és Nintendo Switch! 🙂 (Gépigény megtalálható az első rész tesztjében!)

Összegzés
Nagyszerű felvezetője a The Walking Dead széria befejezésének, rengeteg meglepetéssel és fordulattal a már jól megszokott köntösben.
Ezért szerettük
  • fordulatokkal teli történet
  • szép grafika és akciójelenetek
  • remekül megírt párbeszédek
  • gyönyörű háttérzene
Ezért nem
  • szokásos játékmenet
  • túl nehéz döntések
9
Eszméletlen

Szólj hozzá! Számít a véleményed és regisztrálnod sem kell!

avatar

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..