A 70-es években 3 évadot megélt Wonder Woman sorozat után rejtély, hogy miért kellett kb. 40 évet várni arra, hogy egy korrekt, önálló mozifilm szülessen a már több, mint 75 éve a DC Comics  képregény univerzumának legjelentősebb női karakteréből. Végre eljött az idő!




Wonder Women születésekor a hölgyek státusza  a társadalmi pozíciókban nem volt túl magas, érthető hát, hogy a korai időkben hogyan válhatott egy népszerű, feminista szimbólummá.

A történet szerint Themyscira szigetén vagyunk, egy emberek elöl elrejtett helyen, ahol kizárólag harcos amazonok élnek. Köztük nevelkedik Zeusz és Hippolüté lánya, Diana (Gal Gadot), akit a sors nem egyszerű harcosnak szánt. Az első világháború idején egy angol kém, Steve Trevors (Chris Pine) gépe egy majdnem balul elsült küldetés után lezuhan ezen a szigeten.

Diana menti meg, és miután kikérdezik, hogy ki ő, és honnan jött, elmondja, milyen szörnyűségek folynak a világban. A lány, aki eddig tudatlanságban élt, elzárva a külvilágtól, elhatározza, hogy Steve-vel tart és segít az embereken. A szörnyű dolgokat az anyjától hallott történetek alapján Árésznak tulajdonítja, küldetése célja megállítani őt, így vetve véget a háborúnak.

Gal Gadot korábban már feltűnt a Batman v Superman-ben Diana hercegnőként. Az izraeli származású szépségkirálynő és színésznő hosszú hónapokat töltött edzéssel és küzdősportokkal, hogy méltóképpen felkészülhessen a szerepére. A hölgy egyébként az Izraeli Védelmi Erőknél is szolgált korábban.

Tökéletes választás volt az elvileg feminista példaképként funkcionáló szuperhősnő szerepére.

Gyönyörű kisugárzása mellett lenge ruházata és a kezében lévő lasszó csak még jobban ráerősít megjelenésére. Karaktere abszolút maga mögé utasítja a DC Macskanőjét, vagy akár a konkurens Marvel Elektráját. A színésznő tehát kis túlzással egymagában is elviszi a hátán a filmet, azonban Chris Pine-nal kiegészülve alkotnak igazán remek párost.

A Diana tudatlanságából adódó vicces párbeszédek enyhítik a DC filmekre jellemző sötét, baljós hangulatot, ami a korábbi filmekhez képest hatalmas előrelépés, hiszen erre már rég’ szükség lett volna. A film vége felé azonban ,,helyreáll a rend”, és a szokásos DC-feeling uralkodik el.

Változásként említhető talán még a letisztultabb, érthetőbb történetvezetés, pedig viszonylag komplex sztoriról van szó. A történet jól felépített, és élvezhető tempóban halad a célja felé, érdekes társadalmi problémák merülnek fel, mind a főszereplő páros párbeszédei során, mind pedig a mellékszereplők kapcsán. Így többek között a házasság problémája, a férfi nem fontossága, az emberi önzőség, kegyetlenség, és a legfontosabb, hogy miért egy maréknyi ember dönt milliók sorsáról egy eldugott szobában üldögélve, miközben kint ezrek halnak meg naponta. A háború mocskát is meglepően reálisan mutatja be a film, a hangok pedig csak ráerősítenek ezekre a komor időkre.

Themiscyra szigete maga az álomvilág, melyből fel kell ébrednie Diana-nak, hogy tényleg felnőhessen. Hogy valóban hőssé válhasson, meg kell értenie, hogyan működik a valóság, ami eddig rejtve volt előle.

A játékidő feléig inkább tűnik már kalandfilmnek, de aztán a fantasy és kaland optimális arányban keveredik. Ugyanakkor nem vérbő fantasyt kapunk, sokkal inkább egy low-fantasyval van dolgunk, ami persze nem baj, jól ötvöződik a történelmi korszak a görög mítosszal és a szuperhős-sztorival.

A látványvilág nagyszerű, tele van szépen koreografált, jó ritmusban vágott harcjelenetekkel, melyek nyilván hatásvadászok, de teljesen jól működnek, így ebben a műfajban ez abszolút elfogadott.

Negatívumként azt lehetne felveti, hogy a film vége felé egy kicsit már fárasztóak lehetnek a fantasykre jellemző klisék, így például az erősen teátrális párbeszéd a végső összecsapás során, a slow-motion és lángok kíséretében sétáló szuperhős, a sokszor látott-hallott bosszúvágy, vagy éppen a származással kapcsolatos titkok.



Mindezek ellenére úgy tűnik, hogy a DC zuhanórepülését Patty Jenkins rendezőnő jelenlegi filmje sikeresen megállította. Wonder Women bebizonyította, hogy férfi hősök mellett a világnak igenis szüksége van női hősökre is, még ha eddig igencsak háttérbe is szorultak.

Reszkess, Marvel, a ti hősnőitek hol vannak?

Értékelés:

sav5-01

Szólj hozzá! Mert számít a véleményed, ráadásul regisztrálnod sem kell.

14 hozzászólás : "Wonder Woman (2017) – kritika"

avatar
Zsolt Megyei
Vendég
Zsolt Megyei

már az első trailer megjelenésekor tudtam,hogy ez tarolni fog.nagyon megvett és az a zene óriási hozzá.

Dávid Burkus
Vendég
Dávid Burkus

Azért a “DC zuhanórepülése” kicsit erős.. 😀 A Superman és a Dawn of Justice óriási bevétellel futott és a rendezői verzió után remek visszajelzéseket kapott a közönségétől. Szerencsére nem a kritikusoknak gyártják a filmeket.

H_P
Vendég
H_P
nézőpont kérdése 😀 Ha én írtam volna, én mélyrepülést írtam volna kb. Dawn of Justice-on érződött, hogy ott a DC (mármint a rendezői vágás :D) talán segíthet összerakni a katyvaszt, amit a moziban adtak, de a Suicide Squad úgy volt szörnyű, ahogy volt, ez meg nem egy impozáns lista eddig ugye. (szerintem a Superman is simán szar volt, de ez az én egyéni szocproblémám). Az óriási bevétel meg megint csak csalóka, a Dawn of Justice nettó bevétele 620 millió, Man of Steel 440 millió, Suicide Squad 670 millió, ezzel szemben a Marvelnél az Ultron 1,15 milliárd, Civil War 900 millió,… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>
Dávid Burkus
Vendég
Dávid Burkus

Azért ezt vitára bocsájtom. A DC képregény mint olyan egy sokkal kisebb közönséget megfogó, sötétebb világ. Persze mindenki odavan a Marvel-DC harcért, de soha sem volt egy egál meccs. Viszont, hogyha megnézed az eddigi DC teljesítményt az évtizedek alatt, vagy megnézel egy 20 éves Superman filmet, ahhoz képest elég egyértelmű sikerhullámban van a DC. Kinek mi 🙂

H_P
Vendég
H_P
Valóban kinek mi, a 20 éves Superman-hez képest tényleg szárnyalnak, a (~)10 éves Batman-ekhez képest a béka segge alatt sincsenek. De legyünk igazságosak és nézzük csak a DCEU-t, akkor kiesik az is amit te mondasz, meg az is, amit én. “A DC képregény mint olyan egy sokkal kisebb közönséget megfogó, sötétebb világ”. A képregény igen, a filmek/sorozatok/rajzfilmek esetében azt erősen kétlem, hogy mondjuk 2004 tájékán megkérdeztél volna egy rakat embert, akkor több rajongót (vagy csak olyat, aki ismeri) találtál volna Vasemberre (vagy bármely más Marvel karakterre), mint Batmanre és/vagy Supermanre. De a fene tudja persze, nem élek Amerikában. Az ami… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>
shazam
Vendég
shazam

Semmi baj sincs a DC filmekkel és nem is volt eddig sem, viszont ha én filmkritikus lennék és egyszer csak bekopogtatnának a Marvel-től hogy itt van 100 ezer dollár csak írjak negatív kritikát egy dc filmről simán megtenném, mint ahogy azt pontosan így meg is teszik amerikában, sokan valami csipkerózsika álomvilágban élnek a filmkritikákkal kapcsolatban, ez a gyerekes naivitás már már megmosolyogtató. xD

Vagabundusz
Vendég
Vagabundusz

Persze a gonosz Marvel megteszi, de fordítva ez nem lehetséges, hiszen a DC-nél csak talpig becsületes emberek vannak. Ez az igazán megmosolyogtató naivitás.

shazam
Vendég
shazam
természetesen fordítva is előfordulhat és lehet lesz is ilyen de a BvS -nél ez volt, már előre lejárató kampány volt, de aki nézi is a filmeket és nem csak bámulja azoknak nincs szűkségük filmkritikusok firkálmányaira ahhoz hogy eltudják dönteni mi jó számukra és mi nem. nekem pl a marvel gyerekmeséi nem jönnek be, már ott ellett szarva a marvel hogy beszált a Disney, onnantól borítékolható volt a fantasy, mese, vígjáték és főleg a legfontosabb a családi vonal és miért a családi vonal a legfontosabb? a pénz miatt, mert bizony a galaxis örzői 2 -öt jó eséllyel sok család is megnézhette… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>
#Hessteg
Vendég

szerintem keveseknek az a problémája a DC-vel, hogy felnőttesebb, sötétebb, komorabb. Sőt, a nézőknek ez véleményem szerint inkább tetszik (lásd a Nolan trilógiát). A baj azzal van, hogy a DCEU filmeknek se eleje, se közepe, se vége, egy siralmas katyvasz mindegyik, pedig lehetne ez másképp is (lásd a Nolan trilógiát). Talán ha Zack eltűnik a képből, helyreáll a rend.

shazam
Vendég
shazam

na ez az én a marvelnél érzem pont ugyan ezt.

#Hessteg
Vendég

értelek én, de te ezzel a kisebbséghez tartozol. (és ezt nem én mondom, hanem a nézői (!) értékelések, és a bevételek)
csak mellékesen hozzáteszem, a Marvel mozik se hoznak már lázba elég régóta (főképp mert egykaptafa-családbarát unalom számomra szinte az összes az elmúlt pár évből), a DC pedig még bőven bizonyíthat, mert a DCEU még nem tart sehol, a WW pedig jó iránynak tűnik.
Mondjuk azt nehezen értem, hogy ember hogy tudott a Suicide Squadba egy filmet látni, de ez már csak csipkelődés 😀

Trednar
Vendég
Trednar

Az is igaz, hogyha a DC-től megkeresnek, hogy 101 ezer dollárért dicsérjem, akkor dicsérni fogom, akármilyen fos is maga a fim (Batman vs Superman, Suicide Squad, Acélember).

arielaparton
Vendég
arielaparton

Az egyetlen DC film, amit élvezni fogok És nem azért mert nő vagyok. Imádtam gyerekként a DC meséket, nagyon jók voltak, de ezek a mostaniak, mind annyira borús és szürke és már bocsánat, de unalmas. A CW-s sorozatok nagyon jók The Flash, Supergirl, Arrow stb, szerintem tőlük kellene a filmeseknek ihletet meríteniük az elkövetkezendő filmekhez. Addig is hű maradok a Marvelhez, mert a szívem hozzájuk húz. De nagyon várom, hogy lássam már a Wonder Woman-t a mozikban 🙂

Tibor Both
Vendég
Tibor Both

Szándékosan nem olvastam kritikát, amíg meg nem néztem, ez tegnap végre sikerült! 🙂 Bár féltem tőle, hogy milyen lesz, mivel a győri cinemában már csak a legkisebb teremben játszák 2D-ben, de kellemesen csalódtam! (Y) Párom a vége felé tényleg kezdte unni (egyre gyakrabban hallottam, hogy “Húzzák, mint a …!!” 😀 😀 ), de azért összességében jó kis film volt! Gal Gadot-ra pedig sztem megérte várni!! 😉