Mármint a kérdés nyilvánvalóan költői, hiszen attól, hogy mi mit gondolunk, az ég világon semmi nem fog megváltozni, de attól még ez volt az első, ami a kipattant a fejemből, amikor szembetalálkoztam a hírrel.




De menjünk egy picit messzebbre és próbáljuk meg megfejteni, hogy vajon mi történt Luc Besson-nal. Az 58 éves francia rendezőzseni pályafutása ugyanis nagykönyvbe kívánkozik és húsz évvel ezelőtt elképzelni se tudtam volna, hogy egyszer majd ezt le kell írnom, de hát a világ ilyen, tele van meglepetésekkel: jókkal és rosszakkal egyaránt.

Szóval Besson biztos kézzel írta bele magát a filmtörténelem nagykönyvébe, először 1985-ben (Metró, amiről legyen elég hirtelen annyi, hogy ha esetleg még nem láttad, akkor már meg is van az esti programod), majd 1988-ban jött A nagy kékség, amit talán senkinek sem kell bemutatnom, 90-ben a Nikita, de a sornak itt még korántsem volt vége, hiszen 1994-ben elkészítette minden idők egyik legjobb filmjét, – bizonyára mindenki rávágta már, hogy a Léon, a profi a szóban forgó alkotás -.

Aztán jött egy pofás guilty pleasure, az Ötödik elem képében, ami ugye kultfilm, nagyon nem is állnék neki boncolgatni, de azért férfiasan, egymás közt, valljuk be, hogy van az Ötödik elemben végig valami “annyira sz*r, hogy istentelenül jó” vonal. Imádjuk, szeretjük, akárhányszor meg tudjuk nézni, de inkább ne kezdjük el elemezgetni, mert a végén úgy járunk, mint a srácok az Agymenőkben, amikor leesett nekik a tantusz, hogy Indiana Jones nélkül is pontosan így alakult volna a Frigyláda története.

És nagyjából ennyi volt Luc Besson pályafutása. Erős (de még milyen erős) bő évtized, aztán belefulladt önmaga ismétlésébe és forgatókönyveibe.

Oké, a Jeanne d’Arc még úgy ahogy nézhető volt, de hangos sikernek semmilyen szempontból sem mondanám és erősen benne volt, hogy a feleségnek kellett egy jó szerep – ekkor ugyanis még házasok voltak Jovovich-csal.

Besson következő értékelhető alkotására bő 12 évet kellett várni (ez volt a The Lady), itt úgy tűnt, hogy magára talált, bár a Vérmesék már inkább a hollywoodi igényekhez igazított közönségfilm lett (és mint ilyen nem is tudott emlékezetes maradni), három éve pedig a Lucy próbálta meg újjáéleszteni a direktor pályáját.

Hogy őszinte legyek, bár nem volt régen 2014, már nem sok mindenre emlékszem a filmből. Scarlettre igen, meg arra is, hogy egész jól szórakoztam rajta (illetve a vége az valahogy belémégett), de nagyjából ennyi. Miután azonban izmosat bukott a Valerian és az ezer bolygó városa (és ezzel együtt Besson valószínűsíthetően utolsó esélye, hogy nagy költségvetésű film közelébe engedjék valaha is), most egy kicsit úgy tűnik, hogy bármibe belekapna, hogy javítson a renoméján.

Erre pedig a hírek szerint a Lucy folytatása tűnik a legalkalmasabbnak. Bár Luc korábban már többször elmondta, hogy nem készít folytatásokat, most úgy tűnik, hogy meggondolta magát.

Persze az, hogy miért pont egy középszerű (nem mellesleg lezárt történetű) filmjét akarja folytatni, az jó kérdés. Nyilván simán megoldható, hogy Scarlett-et visszahozzák, de akkor is. Kell ez nekünk? Kell ez Besson-nak?




Kell ez Besson pályafutásának? Én, mint régi rajongója, őszintén azt gondolom, hogy nem. Értem, hogy nagy siker volt az első rész (mármint bevétel szempontjából), de ez semmire sem garancia. Inkább tűnik ez az ötlet egy újabb szögnek az ő rendezői pályafutásának koporsójában, mintsem mentőövnek, de ne legyen igazam.

sav5-01

Szólj hozzá! Mert számít a véleményed, ráadásul regisztrálnod sem kell.

15 hozzászólás : "Jön a Lucy második része – de kell ez nekünk?"

avatar
Keepo
Vendég
Keepo

Mindenképpen jó lenne a második része, nekem személy szerint nem volt elég a film végén hogy “mindenhol ott vagyok”. Kíváncsian várom a második részt!

kerekesim
Vendég
kerekesim

Nagyjából egyetértek az írással, de azt hiszem nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy én bizony várom a Lucy folytatását. Hogy a cikk írója nem emlékszik a filmre az betudható annak, hogy sokkal több néznivalón kell átrágnia magát szakmája miatt. Azért azt hiszem, neki sem ártana még egyszer nekiülni, hátha megértené a film mondanivalóját.

Pepe
Vendég
Pepe

Király , mi bajunk lehet 🙂

Krumpliúrfi
Vendég
Krumpliúrfi

Szerintem várólistás, az első jó volt. Érdekel mit tudnak kihozni folytatásként, a téma jó az első rész kivitelezése is kedvemre való volt.

Efel
Vendég
Efel

Azért Besson pályafutását “egy erős bő évtized” után haldoklónak nevezni kissé erős…

eMmm
Vendég
eMmm

Szerintem szomorú. A Lucy során akkor dőlt el véglegesen számomra, hogy nem a régi Luc Besson támadt föl, amikor jött a francia város utcáin az autós üldözés. Teljesen fölösleges volt, fantáziátlan, és elrontott minden addig felépített illúziót. Akkor hasított belém, hogy “ja igen, jön a Taxi 5”.
Scarlett menő, az alapötlet menő, a digitális effektek menők, de megér egy újabb kört egy mélyen elgondolkodva néző Morgan Freemannel és egy rakat rommá tört francia rendőrautóval? Nem.

Toto
Vendég
Toto

Ez egy teljesen oké film volt. Nem kimagasló, nem mestermű, semmi extra… egyszerűen egy fogyasztható alkotás.
Ha nem foglalkozunk azzal, hogy egyébként mekkora marhaság ez a 10%-os elmélet, akkor egy elég szórakoztató filmet kapunk. Szeretem, mikor egy film felrúg egy alapszabályt, hogy aztán azt fantáziával továbbgondolja.
Kicsit hasonló helyzet az Ál/Arc-nál is… noha az mérföldekkel emlékezetesebb film lett!

Nyú
Vendég
Nyú

A Taxiról nem szóltál. Az nem értékelhető? A Valeriant szereti mindenki lehúzni, de sokunk szerint elég király.

Nyú
Vendég
Nyú

A szállítóról (Transporter) nem is beszélve…

easyknight
Vendég
easyknight

Hogy mi jöhet még ez után? Ezt Depp Úr néhány éve megválasszolta, mikor kimászott egy számítógépből, miután meghalt…

Erik
Vendég
Erik

Gáz leszek, de bevallom. Nekem eléggé bejött a Lucy, 3x is láttam, úgyhogy várom a folytatást. 🙂

Adamo
Vendég
Adamo

A legjobb filmjei közül hiányolom a Taxi első részét, a folytatásait persze hagyjuk, de szerintem a Taxi is egy nagy klasszikus tőle.

Zooly
Vendég
Zooly

Én speciál többször is megnéztem a Lucy-t, és nagyon szeretem, értem is. Viszont Én a végén lezártnak éreztem a témát, nem tudom, hogyan lehetne ezt folytatni, csak a kíváncsiság miatt várom a folytatást.

UserTom
Vendég
UserTom
Luc Besson számomra a modern film világának egyik meghatározó alakja – legalább 1988 óta (The Big Blue). A cikk írója feltehetôen hasonlóan vélekedhet(ett), gondolatait – túlnyomórészt – magam is osztom a rendezô eddigi pályafutásának összefoglalását áttekintve. ‘Kifakult sztár’-nak lenni ebben az üzletágban még zsenik számára is az elképzelhetô legrosszabb állapot: aki ezen mindenáron változtatni akar – mint Besson újra és újra – abban mûködik az életösztön, az még nem adta fel… – ez mindenképpen becsülendô törekvés. Nekünk – ‘fogyasztóknak’ – mindössze annyiba kerül a dolog, hogy megnézzük az új szüleményeket… Még az elképzelhetô legrosszabb esetben is legalább le tudjuk szólni… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>
wpDiscuz