Jön az első Battlefield 1 DLC: They Shall Not Pass – részletek

Lassan négy hónapja koptatjuk bakancsunkat a Battlefield 1 első világháborús csataterein, és ami a játékról ennyi idő után elmondható és fontos: le tud kötni. 72 óra aktív játékidőm van benne (másoknak biztos jóval több), de összességében elmondható, hogy egy hosszú hétvégét már beleöltem a játékba kizárólagosan szervereken töltött időt tekintve és még mindig leköt.




Engem mondjuk a sorozat mindig meg tudott fogni, elsősorban a parasztvakító akció helyett inkább realitásra törekvő játékmenetével, fizikájával, valamint hatalmas bejátszható területeivel és nagy létszámú csatáival. A sima gyalogsági harc mellett mindig volt lehetőségünk repülőgépeket, páncélosokat, hajókat és mindenféle ágyúkat, ütegeket használni, szemben a nyilvánvaló legnagyobb rivális Call of Duty sorozat egyszerű „mész azt’ lősz”-ével. Persze annak a sorozatnak is voltak jó részei, amikkel szintén sokat játszottam, de az utóbbi időkben szinte már triviálissá vált a hír, miszerint a CoD egyre nagyobb csalódásokat okoz mindenkinek újabb és újabb, maximum tizenéveseket lekötni tudó ugribugri futurisztikus harcmodorával.

A BF1-ben változatosak a helyszínek, a játékmódok, melyek különböző variációival (tekintve, hogy egy mapnak is több van), igen sokoldalúnak mondható játékról beszélünk. Szerencsére az EA nem esett abba a hibába, amibe a Star Wars Battlefront esetében, mikor is mindenki joggal panaszkodott a játék csekély tartalmi (és csak multiplayerre kiterjedő) kínálatáról. Azt kell, hogy mondjam, a Battlefield 1 a plusz tartalmak megvásárlása nélkül is tekinthető egy teljes játéknak és ezzel azonnal odaveri a manapság főleg multiplayerre készülő játékok nagy részét.

A napokban jött ki egy frissítés (Winter Update), mely az előzőekhez hasonlóan is szembeötlő változásokat nyújtott, a különböző bugok, framedropok és egyebek javítása mellett, plusz dolgok bevezetésével. Megjelentek a főleg Battlefield 4-ből már ismert ribbonok, melyeket plusz XP-ért lehet majd a medálok, kódexek, és dögcédulák mellett gyűjtögetni, valamint a class-okat 10 helyett most már 50 szintig fejleszthetjük. Egyszóval, a készítők próbálkoznak, hogy még a jövő hónapban megjelenő DLC előtt is kisebb újításokkal fenntartsák a játékosok érdeklődését, akik így különböző célok és jutalmak eléréséért küzdhetnek az esztelen mészárlás helyett.

Na, de akkor a lényeg: Jön az első DLC! Mint azt – ha máshonnan nem is – a címből már mindenki sejtheti, a címe: They Shall Not Pass, (avagy „Nem jutnak át!”). Egy új helyszín világa tárul majd elénk, ami nem más, mint a francia front, így a meglévő nemzetek hadserege mellett immáron franciákkal is tudunk harcolni, akik jellegzetes, kék egyenruhában jelennek majd meg és nem ismernek félelmet, ha hazájuk megvédéséről van szó.

Igen, ismét fekete bőrű lesz a karakterünk, ami a némethez hasonlóan ismét furcsa. Tekintve, hogy nem volt jellemző színes bőrűek jelenléte az európai frontokon a készítők talán túlzásba vitték a polkorrektséget. Persze nem zavar ez senkit, de azért szembeötlő. Bár nem ez az egyetlen történelmi szempontú baki, amit számon lehetne kérni, lássuk be azért a franciák hurcolhattak el toborozhattak férfiakat katonai szolgálatra az afrikai gyarmatokról. Mivel azonban csak egy játékról van szó és karakterünk bőrszíne nem fog változtatni a hitbox-on, vagy azon, hogy mérgedben a kontrollert a képernyőbe hajítod-e vagy sem, lássuk inkább miből is áll majd a DLC:

Négy új pálya

A meglévők mellé négy új map válik elérhetővé, melyek többé-kevésbé az eddigiektől eltérő hangulatot és légkört teremtenek majd a játékosok számára. Mind a négy harctér nagy franciaországi csaták helyszínéül szolgált az első világháborúban, szóval a történelmi hűség ebben az esetben marad és működik. Nézzük is a pályák jellemzését az EA által közzétett képek és leírások alapján:

Verdun Heights

A verduni csata során bevetett tüzérség töltetei hatalmas erdőtüzeket eredményeztek, így a játékosoknak csöppet sem könnyű körülmények között kell majd harcolniuk. Félhomályos látási viszonyok mellett a mindenféle akadályokkal és szögesdrótokkal tűzdelt pályán kell majd fedezéket keresni, túlélni és szembeszállni az ellenséggel a győzelemért. A leírás és a kép alapján tehát véleményem szerint egy, a St. Quentin Scar városon kívüli részéhez hasonló mapot kapunk majd más fényviszonyokkal. Reméljük, hogy karakterünk nem gyullad majd ki állandóan a bokáig érő lángokba való lépéstől, amit a már meglévő pályákon is utálok.

Verdun Heights (katt és lenyílik)
Verdun_Heights_Concept_Art

Fort de Vaux

A Vaux erőd birtoklásáért folyó harcban a német és francia katonák mindent felhasználtak egymás kitakarítása érdekében, így a játékosok is készíthetik a szuronyokat, gránátokat és a lángszórókat, hogy felvegyék a harcot a labirintusokat alkotó homályos, nedves kőfolyosók és a sötét termek falai között. Nem árt, ha nyitva tartjuk majd a szemünket és mindig figyeljük a sarkokat. Végre egy kis CQB!

Fort de Vaux (katt és lenyílik)
rendition1.img (1)

Soissons

Ezen a pályán a 10. Francia Hadsereg tagjaiként lesz lehetőségünk visszafoglalni Soissons városát. Tankok, repülőgépek, és persze gyalogság csap majd össze a gyönyörű francia kisvárosi környezetben egy forró nyári nap kora reggeli óráiban olyan zajt csapva, amitől csak a mennydörgés hangosabb. Szerintem ez hangulatban szintén a St. Quentin Scar kisvárosos részéhez hasonlít majd (ahol az ép malom áll középen egy domb tetején).

Soissons (katt és lenyílik)
battlefield-1-soissons_original

Rupture

Az Aisne-folyó kulcsfontosságú hidainak elfoglalása közben a franciák korábbi tankcsaták helyszínén találják magukat, ahol már a természet visszavette az uralmat és pipacsok nőtték be a rozsdás acélgépek roncsait. A virágok miatt talán nyugodtnak tűnhet a környezet, de a roncsok közötti útvesztő egyben kiváló hely egy rajtaütésre. A Fontenoy városa fölött lenyugvó nappal egy időben a harc megkezdődik. Sunyi, idegeket nem kímélő pályának ígérkezik, ahol nem árt ha gyakran nézünk majd a hátunk mögé.

Rupture (katt és lenyílik)
battlefield-1-rupture_original

Új játékmód: Frontlines

Ebben a játékmódban a már meglévő Conquest és Rush mintegy keverékeként kell majd bázisvonalakért küzdenünk. Mindkét csapat egy zászlóért harcol majd egyszerre, amit ha valamelyik fél elfoglal, a frontvonal a következőre ugrik. Az ellenfél főhadiszállásának elfoglalásával a játék átalakul Rush-stílusúvá, mikor is távírók feletti uralomért megy majd a harc. Egyszerre lesz taktikus és pörgős.

Új Behemoth: Char 2C tank

Ez a hatalmas gépszörny lesz az új behemoth, melyet a vesztésre álló csapat kaphat meg egyben a lehetőséggel, hogy fordítson a csata végkimenetelén. A nem kötött pályás szárazföldi mozgás miatt véleményem szerint az ezt birtokló oldal lényeges fölényre tehet majd szert a bázisfoglalások és egyéb offenzívák terén, ha hozzá értőek ülnek benne.
battlefield_1_they_shall_not_pass-4

Új jármű: St. Chamond tank

A francia haderő birtokolta a legerősebb páncélzattal ellátott tankot a szövetségesek oldalán, mellyel immáron lehetőségünk nyílik csatába szállni és aprítani a központi hatalmak katonáit. Meglátjuk azonban mennyire lesz mozgékony és sebezhető.

Új Elite Class: Trench Raider

Egy teljes egészében közelharci elite class-t is kapunk, mellyel szegecselt buzogánnyal és gránátarzenállal söpörhetjük ki a lövészárkok nem kívánatos elemeit. Akik ráéreznek, biztos véres mészárlást rendeznek majd. Már látom is magam előtt az egyik kezével csépelő, másikkal gránátokat hajigáló ámokfutókat.

Új rögzített fegyver: Siege Howitzer

A Field Gun-hoz hasonlóan egy gyalogos tudja majd működtetni. Indirekt célzási rendszerrel ellátott fegyver lesz, úgy, mint a mortar és a tüzérség, így feltehetően komoly pergőtüzet lehet majd vele zúdítani a stratégiailag fontos helyekre. Bázisfoglalások támogatásánál jól jöhet majd.
xsmall.img

Két új Operation

A The Devil’s Anvil és a Beyond the Marne hadműveletek keretein belül hatalmas tankcsatákban való részvételt és intenzív közelharcot ígérnek a fejlesztők, de ennél többet sajnos még nem árultak el egyikről sem.



Mindezek mellett 9 új fegyvert is tartalmaz majd a kiegészítő, melyek közt automata fegyver, ismétlőpuska és új közelharci fegyver is helyet kap, valamint továbbfejleszthetjük karakterünket és persze az újabb célok – amikért Franciaország szabadsága mellett harcolhatunk majd –, új medálok, dögcédulák és kódexek lesznek majd.

Személyes véleményem szerint megéri majd bővíteni prémiumra, hiszen ez egy egészen bőséges DLC, sok tartalommal és ezen kívül lesz még legalább három. Bár megvallom őszintén, nekem az eleje óta hiányzik egy havas pálya, azt majd valószínűleg az orosz fronton fogjuk megkapni, így még várni kell a véres hóra.
[fb_button]

10
Szólj hozzá! Számít a véleményed és regisztrálnod sem kell!

avatar
3 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Balázs SzabóBalazs SzaboMárton Rónai#HesstegX1lenc1o Recent comment authors

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

George S. George
Vendég
George S. George

… és már lesznek franciák is a háborúban ?! Röhejes hogy lassan már az ellenfél is DLC Amúgy tele a játék bugokkal.. ez egy felturbózott Bf4.. .azaz Biturbó Bf3 ostoba fegyverekkel…. A nagy reklám után hatalmas csalódás a játék, habár a Bf3 óta nincs is semmi .. miért is vártam mást. A COD Infinte Warfare-t lehúzták.. elmondták mindennek, pedig ötletes és kreatív alkotás ehhez képest. Azzal hogy a COD4 (MW1) kapott egy Remastered ÚJ KIADÁST… ezzel megint megvettek. A COD4 – COD MW Remake önmagában lemossa a BF-et, de ha féltünk is a COD űr-verziójától – én a magam részéről… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>

George S. George
Vendég
George S. George

A lovas pedig karddal a 3 méterre az ellenség mögé vág és kill ! XD

BUGOK ? : https://www.youtube.com/watch?v=hi9r1ebUjeM

Márton Rónai
Vendég
Márton Rónai

“elsősorban a parasztvakító akció helyett inkább realitásra törekvő játékmenetével, fizikájával”

ezt komolyan leírtad az ujjaiddal?