Mi is az a csalás?

A csalás sajnos jelen van minden egyes játékban, sportban, és versenyen. Ellenben sok ember azt mondja, hogy profi szinteken lehetetlen csalni a sok ellenőrzés miatt, ilyenkor emlékeztetem őket Lance Armstrong-ra aki hétszer egymás után elsőként érthetett be a Tour de France célszalagján (1999-2005) mielőtt kitiltották a versenyről doppingolás miatt. Senki se gondolja, hogy ez a CS:GO-ban másképp lenne mivel sok mindenki próbálja “lecsalni magának az utat a csúcsra”.




Csalás a CS:GO-ban

Mielőtt belekezdenék a mondandómba emlékeztetlek titeket, hogy profi szintű csalókat már buktattak le a Counter Strike korábbi verzióiban is. De erről talán majd egy másik cikkben.

Na de el is érkeztünk a konkrét problémához: csalás a CS:GO-ban. Az én meglátásom szerint a legnagyobb probléma a VALVE hozzáállásával van. A fejlesztőcég nagyon profitorientált és szinte csak azokkal a játékosokkal fogalakozik akik sokszor nagyon nagy pénzösszegeket költenek a játék megvásárlásán felül a játékon belül megtalálható matricákra, kinézetekre. Ez valamilyen szinte érthető, de a frissítéseikben is csak azt láthatjuk, hogy újabbnál-újabb megvásárolható játékelemeket hoznak be a játékba ahelyett, hogy frissítenék a VAC (Valve Anti Cheat) rendszerüket annak érdekében, hogy az képes legyen lépést tartani az elképesztő ütemben frissülő csalásokkal szemben.

Az “átlag” játékosok általában kevés játszott órával rendelkeznek és még sosem játszottak magasabb e-sport szinteken. Ennek következménye képen azt gondolják, hogy a profi felső szinten játszó játékosok valamiféle “félistenek” akik sosem hibáznak és mindig tökéletesen játszanak. Én úgy hiszem, hogy sok játékos nincs tisztában azzal a ténnyel, hogy sajnos profi versenyeken is csalnak játékosok. (Természetesen nem mind!)

Hogy is működnek a csalások & Hogy csalnak LAN-on

Sokan úgy gondolják, hogy az lehetetlen, hogy a perifériákba rakjanak cheat-eket, viszont  ha ez így 100%-ig igaz lenne akkor az ESEA miért tette volna kötelezővé azt, hogy a profi játékosok a magas szintű meccseik közben egy speciális csatlakozón keresztül használhassák csak a saját hardvereiket? Ez a csatlakozó majdnem úgy viselkedik mint egy keylogger, tehát adatot olvas ki mind a küldő és a befogadó féltől viszont ez amiről most itt beszélünk az sokkalta több információt olvas le és közöl az ellenőrzést végző szervezők felé. Ezzel a módszerrel mára már a komolyabb hardveroldali csalásokat is ki tudják iktatni a versenyből.

A reportolás

Ebben a pillanatban újra visszatérhetünk ahhoz az állításomhoz, hogy a legnagyobb probléma sokszor magával a közösséggel van. Itt ezt úgy lehetne a legjobban elmagyarázni, hogy amikor valaki véletlenül, puszta szerencséből lelő egy ellenfelet füstön keresztül azt már egyből ki is kiáltják csalónak és már reportolják is. Pedig azért egy “egyszerű” játékos is képes meglátni a nyilvánvaló különbséget egy véletlen és egy aimlock-os kill között.

Nos, most szeretnék mutatni pár nyilvánvaló esetet csalásokról. Elsőként a mi jól ismert sniperünkről lenne szó nem másról mint  Jesper “JW” Wecksell-ről. Ő volt talán az első profi csaló még 2012-ben a játék megjelenésének évében, az ESC csapat ellen csalt. [Fun fact: Soha nem lett bannolva hiába voltak elég egyértelmű videók a gyanús killjeiről.]

Jasper csalás videó (katt és lenyílik)

Itt vagyunk két évvel később 2014-ben ahol Robin “Flusha” Rönnquist klippjét láthatjuk. Ha jobban megnézzük a videót láthatjuk, hogy véletlenül belelőtt az előtte lévő dobozba úgy, hogy elvileg nem kellett volna látnia a mögötte futó ellenséget de ő mégis a fejére célozva “dobozon át” lőtt.

Flusha csalás videó (katt és lenyílik)

Összegzés

A játékból már ki lettek bannolva profi játékosok (azt hiszem nem kell bemutatnom: KQLY, EMILIO, SF…stb.) Profi szinten csak néhány embernél fordul elő az, hogy valóban valamilyen csalást használnak viszont az “egyszerű” játékos szintjén ezek nagyon gyakoriak ilyenkor el kell engedni az aktuális meccset de csak akkor ha biztosak vagyunk abban, hogy az illető csal. Ne repoltolgassunk össze vissza mindenkit aki véletlenül pont “fejest” adott nekünk egy szinte lehetetlen szituációban hanem miután meghaltunk nézzük az ő kameráját és ha teljes biztossággal mondhatjuk rá, hogy csaló akkor viszont a közösséget segítjük azzal, hogy reportoljuk.



Ha bármi kérdésetek, felvetésetek van a témával kapcsolatban akkor nyugodtan írjátok meg azt nekünk kommentben!

A cikket a GamageR.com támogatta,
ahol most ti is megvehetitek a CS:GO-t kedvező áron!

sav5-01

Szólj hozzá! Mert számít a véleményed, ráadásul regisztrálnod sem kell.

5 hozzászólás : "Így csalnak a profik CS:GO-ban!"

avatar
Papp Sándor
Vendég
Papp Sándor

Flusha videójához csak annyit hogy:
1. a site de_mirage: az 1. killje késsel futott, és hallotta a lépéseket, úgyanúgy a defuse után palace előtt.
2. a site de_dust2: seized -nél auto sniper volt, és hallotta hogy ránagyított (ugye ezt mi a kommentátor miatt nem halljuk).
3. és 4. Spray and pray!!!!!

Ezvannemmás
Vendég
Ezvannemmás

Hát persze. Mindent meg lehet magyarázni. Talán rokon volt az illető? Vagy szerelmes vagy belé? Vicc vagy. Fogadd el hogy csaló és kész..

MoMoth
Vendég
MoMoth

Én is nagyon utálom az ilyen bálványozást amikor a nyilvánvaló tényeket félresöpörve próbálják kimosni a férget 😀

BoogeyMan Boogey
Vendég
BoogeyMan Boogey

Néhány ember úgy játszik hogy az már csalásnak minősül xD
Jó volna egy statisztikai alapon válogató matchmaking rendszer ahol mindenki a saját szintjéhez mérten játszhat és a gyengébb nem kerül az erősek közé de fordítva sem. Mindenki amilyen szinten és amennyire fejlődik úgy kerülne feljebb.

Sőt a legfontosabb hogy ne OFFOLÁSNAK minősüljön ez hamar megoldaná a csalások problémáját mert akik ilyen szinten játszanak azok egymással jól elvolnának vagy a profikkal és a probléma megoldva senkit nem zavarna.

Andrew Pongracz
Vendég
Andrew Pongracz
DirectX-et vagy OpenGLt használó játékokban mindig lesz cheat mert nem magát a játékot kell meghackelni, elég beépülni a DX-be. Online FPSt 2010 óta már csak a hülye játszik e miatt. Majd ha írnak egy olyan FPSt ami a GPUt CPUként használja (GPGPU kóddal írják meg az engine-t ahogy pl. az Unreal software renderingjét a CPUra anno) akkor lesz értelme online FPSt tolni. Addig SEMMI. 1999-től játszottam cheat nélkül kb 5 évig, aztán mikor a cheaterek kezdtek elszaporodni hogy egyenlő esélyem legyen, 3-4 évig cheattel. Pár pixeles autoshot + aimbot használatával olyan játékos aki amúgy is tud játszani SOSE bukik le.… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>