Ridley Scottnak a Sólyom végveszélyben című film óta nem igazán sikerült maradandót alkotnia, legalábbis messze van attól a minőségtől, ami a fénykorában jellemezte. A Prometheus zavaros cselekménycsavarjai sem kecsegtettek túl sok jóval, ebből kifolyólag igencsak szkeptikusan ültem be a Covenant premierjére.




Egy tipikus hollywoodi blockbusterre számítottam, azonban a film során szinte folyamatosan pozitív csalódásban volt részem. Már a nyitójelenet megadja a film alaphangulatát, amikor is a teremtés kérdése merül fel, és ezen téma köré épül majd a cselekmény is.

A történet szerint 2104-ben vagyunk, 11 évvel a Prometheus történései után, amikor a Covenant, fedélzetén 15 gyarmatosítóval, közel 2000 telepessel és 1000 embrióval tart az Origae-6 nevű bolygó felé. Egy spontán csillagkitörés során azonban a hajó megsérül.

Javítása közben kóbor adásokat fognak, egy eddig ismeretlen bolygóról. Mivel itt az élet nyomaira is bukkanhatnak, úgy döntenek, hogy az eredeti cél helyett, az ismeretlent választják.

Daniels (Katherine Waterston), a csapat egyik női tagja, aki a film elején nagyon úgy tűnik, hogy jellemvonásaiban Ripley-re hajaz, ezt persze teljes erővel ellenzi.

Miután mégis megérkeznek az általuk paradicsomnak hitt pokolba, természetesen elkezdődnek a bajok: a szokásos ‘születés’ utáni menekülés most azonban nem a megszokott módon zajlik.

A kis dögök egész’ érdekes módon szaporodnak, és a születésük sem teljesen az eddig megszokott formában történik, ami tetszetős újításnak mondható. Új dizájnjuk meglehetősen ‘ütős’, látszik hogy sokat dolgoztak rajta a készítők, egyedül az ,,újszülöttek” mozgása van egy kicsit furán animálva, a régebbi változat valahogy jobban bejött.

Látványilag azonban semmiképp nem panaszkodhatunk a filmre, gyönyörű a vizuális ábrázolás, bár fura is lenne, ha egy Ridley Scott kaliberű rendezőtől valami csúfságot kapnánk.

Az idegenek támadása a modern technika vívmányait kihasználva igencsak pazar módon van bemutatva, ez hatalmas előrelépés az eddigi filmekhez képest.

Az alkotás/teremtés kérdése egyben társadalomkritikaként is felfogható, az ember gyarlóságát, hatalmi vágyát hivatott bemutatni. Michael Fassbender zseniálisan alakítja David valamint Walter karakterét, érdemes volt rábízni egy android öntudatra ébredésének az eljátszását– ugyanakkor felvetődik a kérdés, hogy ez színészileg elviszi-e a hátán a teljes filmet, ugyanis a többiek alakítása elég érdektelennek, amolyan iparosmunkának tűnik.

Katherine Waterston játékát lehetne még esetleg kiemelni, az az érzésünk azonban, hogy benne Ripley-re hasonlító jellemvonásokat fedezünk fel, hamar szertefoszlik.

Sokszor déjà vu érzésünk támadhat, de ez inkább tisztelgés az előző részek előtt, semmint negatívum. Egy dolog azonban mindenképpen fájóan hiányzik: mégpedig az első részből ismert lassú, elnyújtott cselekményvezetés, ami olyan baljóssá és feszültté tette a hangulatot. Ridley Scott mostani filmje sokkal inkább sci-fi-nek könyvelhető el, az igazán paráztató jelenségek itt most elmaradnak, még ha brutalitásból nem is szenved hiányt.

Persze igaz, hogy a sokak által a legjobbnak tartott második rész is már inkább akció-orientált volt, semmint horror, mégis pozitív fogadtatásban részesült.

Külön tetszett még, hogy nem csak a hajó fedélzetén játszódnak az események, hanem az idegen bolygó világába is betekinthettünk. Az a néhány komikus jelenet és párbeszéd, amellyel a film közepén találkozunk viszont egyáltalán nem illett bele ebbe az atmoszférába. Egy xenomorphot lazán orcán rúgni,  és így küldeni a földre, az egyszerűen nevetségesés film idegen.

A hangok mesterien vannak keverve, ebben egyáltalán nem találni kivetnivalót, sőt.



Az Alien-széria során kialakult kérdéseinkre hivatott tehát választ adni ez a prequel, és ezt sokkal átláthatóbban teszi, mint anno a Prometheus. Lehull a lepel egy sor titokról az idegenekkel kapcsolatban, bemutatja hogyan is fejlődtek ki a xenomorphok, és erre bizony már közel 40 éve vártunk.

Megérte. Az előző részhez hasonlóan itt is maradnak bennünk kérdések a film végén, a nyitott befejezés természetesen adott, mi pedig várjuk a következő részt.

Értékelés:



sav5-01

  • Wittgen

    A Prometheusnál nem volt jobb, sőt én gyengébbnek is tartom. Nem a rendezéssel és játékkal volt/van bajom, hanem azzal, hogy sikerül egy f*s forgatókönyvet és sztorit-cselekményvonalat összehozni. Banális cselekedetek, érthetetlen indokok, klisék tömkelege, pocsék szövegkönyv. Egy olyan pillanata nem volt a filmnek, ami meglepett volna, vagy a következő 1-2 percet ne tudta volna az ember szó szerin idézni úgy, hogy még nem is látta.
    Hálivúdban nincs már egyetlen épkézláb író sem?

    • H_P

      Én ugyan még nem láttam a Covenantot, de szerintem egy pillanatra sem volt kérdéses, hogy Ridley biztonsági játékot fog játszani. A Prometheus után nem volt más választása (érted, hogy hogy értem).
      Amúgy annál csak nem lett rosszabb 😀 Az kb. lehetetlen.

      • Wittgen

        Ideje lenne valami új, kreatív rendező kezébe adni a dolgokat, aki mer más lenni. Scott apó egyre gyengébb. Nem lehet mindenki Eastwood vénségére.

        • B-Real

          Ha nem a rendezéssel, hanem a forgatókönyvvel van bajod, kérdés, hogy miért Scottot kéred számon.

          • Wittgen

            Mert ő meg összekopizta a régebbi filmjeit. Gondolom azért volt szerepe a sztori alakulásában is. Jah, meg élettel összvissz 1 karaktert tudott megtölteni.

    • László Tömöri

      Még én sem láttam a filmet, viszont az utolsó kérdéseddel teljesen egyet értek!!!!!
      A másik, amit egyáltalán nem értek, hogy vannak Nagyszerű könyvek a témában, amire pl nagyon várok(sose fog teljesülni) az az AVP könyvekből; ” A Túlélők ” könyv megfilmesítése. Azon éreztem azt, hogy uhhhhhhh, mint az Alien 1-2 esetében… Majdhogynem teljes Orgazmus 😀 Ajánlom azt a könyvet!

      • Mike

        Valahol olvastam hogy szerzői jogi problémák miatt nem lehet azokat a jobban sikerült Alien és Alien vs Predator könyveket megfilmesíteni. Az a baj a döntéshozókat elsősorban a pénz érdekli vagyis minél olcsóbban mégis minél több bevétel ez a lényeg inkább költ többet reklámra így a közepes vagy gyengébb filmekre is beülnek sokan a moziba.Egyébként ha így vesszük végül is egyetértek a fanyalgókkal hogy lehetne jobb filmeket is csinálni de attól még kissé túlzás ahogy például a Prometheust sokan a sárba tiporták,gyalázták !

        • László Tömöri

          Minél többször nézem a Promit, nekem annál jobban tetszik, tisztázódik pár dolog, mivel mindig mást veszek észre 🙂 Nem mondtam hogy rossz, csak szerintem marha gyorsan, és töketlenül lett vége…

  • Mike

    Nem nagyon értem ezt a sok negatív kritikát. Azt gondolom ma divat lett mindent fikázni. Vagy csak el vannak kényeztetve az emberek ? A Prometheus igenis jó film volt minden hibája ellenére ! De valaki mutasson nekem egy olyan filmet amiben nem lehet hibát találni ! Azt hiszem szerencsés vagyok hogy én tudom élvezni a filmeket anélkül hogy csak hibákat keressek bennük !

    • jjj235

      Az a baj, hogy a Prometheus az maga egy hiba, amiben filmet nem nagyon találni…

    • B-Real

      Nem kapott az olyan sok negatív kritikát. Egy 73%-os pozitív értékelésű film manapság teljesen rendben van ilyen kategóriában. Inkább a nézőktől jöttek negatív kritikák, persze ők elég finnyásak…

  • Mal

    Az Alien Covenant szerintem egy kifejezetten jo film lett. Az a baj, hogy a sok negativ kritika ami merőben szubjektiv, sok embernek előre elveszi a kedvét attól, hogy megnézze a filmet, illetve erősen befolyásolja a film élményét is. Szándékosan kihagytam a sok okoskodó írást és így jártam jól. Nekem nagyon bejött. Persze minden filmet szét lehetne szedni, még az etalonnak számító Alien-t es az Aliens-t is de inkább annak kellene örülni, hogy egyáltalán minőségi folytatásokat kapunk, nem pedig valami A4 szerű gagyit. A támadás is szerintem Ridley Scott-nak szól nem pedig a filmnek. Ha ezt xyz rendezte volna akkor most minden kritikus a saját fosában hemperegne, hogy mekkora korszakalkotó és de kurvajó mozi ez. De Scott-ot kell is piszkálni, hátha hátat fordít az egész projektnek, a következő részt meg majd Uwe Bohl rendezheti. Na akkor lesz majd cudar világ. Egyébként ez az első épkézláb kritika amit olvastam. A többit mintha egy ember írta volna aki még a filmet sem látta. . .

  • Gábor Bolla

    Élveztem a filmet, nagyszerű volt. A végére tett csavar pedig…. nos szerintem nem is volt kiszámítható!

  • Szekér Zsolt

    14 évesen láttam 1981 -ben, a Nyolcadik utas a Halál című filmet. Azt az élményt visszaadni ,nem lehet, viszont szeretem , és tisztelem,mindegyik részét ennek a film eposznak. Szerintem felesleges összehasonlítani egymással őket. Mindegyik nagyszerű , a maga nemében.

  • Sigma748

    ALIEN fanatikusként én személy szerint nem bántam meg, hogy megnéztem a filmet, voltak benne jó dolgok, és tetszett, hogy végre nem 12 éves kisgyerekek által nézhetővé tett bugyutaságot láthattam a vásznon. Igaz ugyan, hogy a fröcsögő paradicsomlén, vagyis a brutalitáson kívül nem igazán volt ilyesztő dolog, vagy más igazán, ami miatt a 18-as besorolásra szüksége lett volna. Leszögezem, szerintem voltak jó dolgok a filmben, és egyébként is mindig nehezebb egy előzményfilmet frankóra megcsinálni, hisz újdonságot is nyilván mutatnia kell, ugyanakkor adott a story vége, amihez tartania kell, némely elem is szintén fix a történetben, és ez a meglepetés faktorra is alaposan kihat. Tudjuk. Azonban nehezemre esik nem ezek mellett a negatívumokat ecsetelni inkább és még mindig elvonatkoztatni a már a Prometheusban is hemzsegő gyermekbetegségektől, leginkább attól, hogy a karakterek életidegen módon idióták, hülyék, holott pont ellenkezően, kimagaslóan kellene teljesíteniük -és erre nem lehet minden egyes karakternél mentség minden egyes szituációban az adott érzelmi helyzet, pszichikai állapot, vagy bármi egyéb.

    Néhány példa ezekre (és ami a baj, hogy ezek igenis alapvető hibák, és sok van belőlük) [SPOILER VESZÉLY!]:
    -jól képzett pilótákból kiválasztott kevesek alkotta gárda vezeti a hajót, akikre emberéleteket bíznak, még csak nem is puszta ipari nyersanyagot, vagy bármi mást -noha lehet, hogy az talán bizonyos szemekben még értékesebb is volna-, és persze a kitanított figuráknak, akiknek nyilvánvalóan beleverik a képzésük során a fejébe, hogy miért is vannak a szabályok egy hajón, és ne (ismétlem, NE!) hágják át őket, mert nem véletlenül lettek kitalálva viccből, no mi az első dolguk?! Na mi? Hát peeeeersze, hogy az, hogy áthágják őket! Nem is egyszer, az túl egyszerű volna. Elvégre biztosan nem érik fel ésszel, hogy miért lettek megalkotva. Apró pozitívum viszont ezügyben, hogy csekély lebeszélési törekvést is mutat a film némely ritka esetben, már ez is üde jelenetnek számít manapság. Ha a dologhoz a ránk bízott kb ezer emberi életet is pluszban kockára kell tennünk, és egy bazidrága űrhajót, az nyilván nagy ösztönző erő lehet a hazardírozásra…
    -A tudósokból, de minimum szakemberekből álló legénységi tagok ha rosszul lesznek, akár váratlanul, akár nem, természetes, hogy egyből rávágják az erre irányuló kérdésre, hogy nincs semmi bajom, jól vagyok! Elvégre machó fiukának lenni ilyen helyzetben is az elsődleges; mindenek feltt. Blöd marhaság.
    -Ugyanilyen dolog, hogy a népek ugyebár fegyverekkel szerelkeznek fel, amiket szintén egészen biztosan minden olyan jöttment alak kezébe nyomnak, és egyáltalán hozzáférhetővé tesznek számukra “hivatalból” -értsd fegyverszekrényt telepítenek egy hajóra automata stukkerekkel, és azokat simán még veszélyérzet nélkül is nyugodtan a markába szórják a népnek, tehát előre várható, hogy használva lesznek-, akik nem tudnak normálisan lőni, még ha nem is vérprofi szinten. Hihető.
    -Az előbbi fegyveres delikvensek aztán veszélyhelyzetben magától értetődő, hogy nyilván megnyugodva különválnak csak mert mondjuk büdik, vagy mert izgatottak és egy nyugtató zuhanyzás esne jól nekik. Roppant valószínű…
    -Egy pár idegen fajzat most nyírt ki pár cimbit fél órája, fertőzést is kaptak el, aztán egy android azt mondja, nézz bele valami élő idegen cuccba, csak mert “érdekes látvány”, pláne, miután gyanús lesz az android ténykedése-viselkedése (igen, ALIEN tojásról van szó), teli pofával azonnal mész-rohansz és belebambulsz bármilyen számodra ismeretlen organikus dologba. Hát hogyne, még ha nem volna gyanús az android és tökéletesen megbízhatónak feltételezhetnéd, akkor is minimum csökkentagyúságra vallana és mindennemű életösztön nélkül ez a viselkedés, vagy legalábbis fanatikus kíváncsiságra.

    -Karanténról ugyan -minő elképesztő meglepetés- már hallott a legénység némely tagja, de természetesen az ilyen modul/helyiségegy bármilyen járműegység közepében van, amihez át kell mászkálni a fél járművön, és ezt nyilván gond nélkül meg is engedik egy expedíció során, mindenféle védőmaskara nélkül. Nyilvánvaló…
    -Az űrhajón egy esetleges baleset során bármi is lánggal égő tüzet okoz, még a létfontosságú vezérlőtermekben is. Ugyebár már egy normálisabb, jobbféle mai repülőben nem használnak fel itt ilyesmit, bármennyire is túlbiztosítottnak tűnik ez a dolog, egy űrhajóban meg ez egyenesen alapvető manapság. Megkockáztatom, az emberiség mérnökei 50 év múlva sem válnak komplett kreténné…

    Még sorolhatnám az efféle dolgokat a filmben, de nincs értelme, aki látta, szerintem tudja miről beszélek, mert annyira sok van benne, hogy nehezemre esik elhinni, hogy bárki is elsiklana mind felett, legfeljebb nem úgy mint én, könnyebben el tud siklani felettük. Remélem, az utóbbi fajta nézőből van több, Végül azonban mégegyszer kiemelem, a film mindezek mellett is hozott olyan dolgot számomra, amely végett azt tanácsolom, akit érdekel a téma, nézze meg, megéri, szubjektív véleményem szerint így is jó film lett, mégpedig végre rendes ALIEN-es film.

    +1:
    Kis talány még számomra, hogy az AVP és a PREDATOR univerzummal mennyire akarják összehozni ezt a Foxnál, mert ha igen, akkor az paradoxon, hogy hogyan lehetett a “napjainkban” látható Predator űrhajóban ALIEN fej trófea (P2 easter egg), valamint hogyan hozhatták ide a földre az AVP-ben az idegeneket a Predik már időszámításunk előtt, ha csak 2100 körül tervezte és tenyésztette ki őket egy emberek által épített android, aki -bár ez lehet, hogy nem hiba, csak én emlékszem rosszul, vagy ez valami másik droidszéria-, ha igaz, Wayland arcát kellett volna viselje magán -még ha az új Waylandét is-, ha az eredeti ALIEN filmeket és az AVP-t vesszük alapul, noha az új színész alakítása tényleg remek.

    • Attila Racz

      Nagyon jol leirtad a mondandod, valoban sok hibaja van a filmnek (nem is ertem, h ha mi latjuk, akkor a nagyon nagy emberek hogy-hogy nem?), de ettol fuggetlenul tetszetos.

      Arra ne is szamits, h a Predator be lesz vonva ebbe az egeszbe, ha meg megis, akkor siman figyelmen kivul fogjak hagyni az AVP filmeket(mondjuk nem is kar ertuk), de a 90es evek beli Predi 2 is ignoralva lesz, mivel akkor kb az egeszet jobban at kene gondolni.

      Vegezetul, a mai napig nem vago, h a Prometheusban mi a francot keresett egy Alien fresko a falon ami a tenyleges altalunk is ismert fajt abrazolja, a mai napig nem vagom, h arra ott miert volt szukseg!

    • Alexander

      Amellett, hogy ezekben tökéletesen igazad van, engem egy jelentős logikai/időrendi bukfenc zavar leginkább:
      SPOILER
      A Prometheusban a már kipusztult bolygóra érkeztek, ahol az idegen űrhajónak már csak a roncsai voltak. Akkor David hogy lehetett ott a még működő hajón a pusztításkor? Vagy – hogy valami nyakatekert magyarázatot próbáljak találni – a Prometheus után összerakta egyedül a hajót, kiszórta a cuccot, aztán újra összetörte a hajót? (Vagy én emlékszem rosszul a Prometheusra? Lehet kénytelen leszek újranézni.)

    • PZ

      Szuperül leírtad, remek összefoglaló. Majdnem jobb, mint a kritika! 🙂 Egy dolgot áruljon még el nekem valaki; hogyan került fel a második xenomorph a hajóra, ha egyszer Oram kapitány volt az első és egyetlen, akibe az arctámadó beletette a petéjét?

      • Sigma748

        Nem ő (a kapitány) volt az egyetlen, aki keltetővé vált. A szerencsétlen delikvens, akinek sav marta meg az arcát ahogy eltávolították róla az arctámadót, szintén azzá lett, az organizmus eltávolítása túlságosan későn történt meg, illetve a létforma volt nagyon gyors, már belekerült az embrió az emberbe, mire leszedték róla a hordozó részt. Tehát két pórul járt emberbe került embrió, és a második “inkubátorból” szabadult el a hajón.

  • Jani

    Nem tudom, ki hogy van vele, nekem annyira nem jött be a film. Ez, hogy eredet történetet kapott, ráadásul azt, hogy – természetesen – az embertől származik, meg mit tom én… Az egy dolog, hogy az AvP leírásában még az volt, hogy ez a két faj évezredek óta küzd egymással (akkor mégis mikor teremtettük?), ráadásul pont az volt a jó, hogy az ember kimegy a végtelen világűrbe és egyszer csak találkozik egy mindent elpusztító, vérszomjas parazitával, aztán gyors kiderül, ja nem, ez is miattunk van – puff, az univerzum be is szűkült a fenébe..

    A másik, ami nagyon hiányzott, a klasszikus Alien jelenetek. Pont az volt benne a jó, hogy mindig az ilyen sötét, szűk helyeken jelenik meg, ahol vagy nem is látod, vagy nem tudsz védekezni ellene, ettől olyan félelmetes. Egyedül talán a zuhanyzós jelenet volt olyan, ami a régi klasszikusra emlékeztetett.

    • Edina

      Tökéletesen leírtad a véleményem! 😀

    • Tibor Csesztregi

      Úgyszintén

    • Sigma748

      Nekem is szimpatikusabb volt az emberi tényezőtől minden tekintetben teljesen függetlenül kialakuló létformával való találkozás.

    • bag

      az AvP nem kanonikus… van még kérdés?

      • Jani

        Kanon kb 10 évente változik… van még kérdés?

  • Zsolt Szakál

    A Prometheus kritikák óta én magasról teszek a filmkritikusok véleményére. Olyan szinten húzták le, pedig kifejezetten jól sikerült. Az Alien fanok is csak picsogtak, mert nem voltak a filmben Alienek. Nevetséges! 😀

  • jjj235

    “A királynő nevében”-t a népnek. Az igazán jó kis sci-fi akciófilm hibrid lenne.

  • Tóth József

    Meglátásom szerint a film akár jó is lehetett volna, de a legelejétől kezdve hemzseg a hibáktól. Értem én, hogy a látvány oltárán fel kell áldozni ezt – azt, na de ne már. Elszakad egy drótkötél és lerohad a hajó, vagy milyen logikus magyarázat van arra, hogy egy bombázó ( vagy legyen csak katonai teherszállitó ) landol egy város közepén, de ha már ott akar landolni nem kérdeznék meg, hogy ki vagy és mit akarsz? Stb, stb… De akkor is egyik kedvencem a neutrino kitörés. Hogy mi??? (Tudják ezek mik azok a neutrinók?) A Töménytelen mennyiségű hiba ellenére látványos filmet hoztak össze. Jó hanggal és effektekkel.

  • Anonymus

    Én nem igazán értem ,hogy hogyan is fognak a tojások idegen űrhajóba kerülni mivel a nyolcadik utas a halál elején ott találtak tojásokat. Igazából nem volt rossz film és tudom hogy előzmény történet ,de számomra az Alien filmek annyira egybefonódtak Ripley karakterével hogy nekem hiányzik belőle.

  • shazam

    Sajnos gyenge lett, önmagában már az a story gyenge hogy hogyan mutálódnak az alienek,semmit mondó lapos történet, az az érzésem Scott papa nem azt a filmet rendezhette amit szeretett volna, sajnos az alienek után picsogó rajongók és a pénzéhes hollywoodi filmipar nyert, kár érte mert a Prometheus zseniálisan indított a teremtők szállal és ezt sikerült elcseszni.

  • Kovács János

    egy szó csak , szar !!!!

  • Zoltan Nagy

    A legnagyobb gond,mint mindig,a gyorsan elmesélt történet,amit 2 óra alatt kell teljesiteni,és ez által romlik a film minősége.Az alap koncepció jó volt,de szokás szerint gyorsan történt minden.Ha talán kevesebbet mutatott volna,akkor minőségileg jobb és elfogatható film jött volna létre.Az Alien univerzumban,1-2-3 részben fokozatosan adagolják az idegenek felépitését,anatonomiáját,stb,logikai lépését.Itt meg szinte pillanatok alatt elérünk a 3-ik részben látott fajhoz.Talán a könyv jobban fog teljesíteni ilyen téren,mivel Alan Dean foster írja,és róla lehett tudni,hogy nagyobb átéléssel,finomabb technikával dolgozik,logikusabb cselekményszálakal operál.Sajnos a Prometheus színvonalával vetekszik.Számomra mindkét film megfelelő éppenhogy,de ha ezeket rendesen megcsinálta volna Ridley bácsi,nem csak összecsapja fennmaradó és ellentmondásos kérdésekkel,akkor egy hatalmas Bummot ütött volna.De így marad egy kis “bőven elég egyszer megnézni” dolog.Kár érte.
    Ja.Egyszer kijelentette,hogy független a Predatoroktol,vagyis nincs crossover.Legalábbis a mostani film idővonalon.

  • Horváth László

    Nagyjából mindenki felsorolta a sok hibát a fimben de valamit még nem olvastam a hozzászólások között. Mégpedig, hogy ügye a prometheus filmbben a Weyland vállalat küldte a hajót ahol egy David nevű (szerintem saját fejlesztésű) szintetikus szerepelt. Most egyértelműen látszott, hogy a Covenant nem Weyland termék. Egyrészt akkor kié-mié? Az egész Alien univerzum a Weyland később Weyland-Yutani vállalat köré épül. Az Covenant-on direkt kerestem a felségjelzéseket de semmi nem utal arra, hogy ki küldte a kolonizációs hajót. A bolygó neve halálban egyértelmű volt, hogy ott is a cég végzi (mert ők gyártják a terraformáló gépet) a kolonizációt. Továbbá az ANYA szuperszámítógép is Weyland hajón (ALIEN 1) sunnyogva irányítja a halálba az utazókat. Szerintem itt van valami tudatosság.
    Másik ami nem hagy nyugodni: a bolygók. A Prometheusban LV223 nevű bolygón történnek az események, aminek a végén a lezuhant tervező hajó kísértetiesen hasonlított az ALIEN 1 -ben található hajóra amiben rengeteg tojás volt és ahonnan elindultak az események. Ám, ott az LV443-as bolygóra mennek. (asszem ez volt, de biztosan nem LV223). Másrészt ott találnak egy tervezőt az irányító székében aminek a mellkasából előtört egy xenomorph. A prometheusban nem ott halt meg a nagytesó.
    Van egy olyan elméletem, hogy most Dávidunk nem a Origae 6-ra megy tovább hanem visszamegy az LV223-ra egy másik tervező űrhajóért, (említették, hogy több is van a bolygón) vagy azért, hogy átüljön abba mert talán fejlettebb, vagy azért, mert ott fog találni egy hiperálomban lévő tervezőt akit felébreszt és elhelyez a hajóján egy néhány tojást, hogy más irányba is terjedjenek a teremtményei (Istent játszva több irányba, az egész univerzumba elküldheti az ő saját élőlényeit), ő ott elindul és a felszállását követően meglepi egy facehugger és lezuhan az ALIEN 1-ből megismert LV443-on. Úgy emlékszem, hogy a prometheusban említik, hogy ahová indulnak az több bolygóból álló rendszer, így lehet, hogy az Lv223-mellett egy “köpésre” ott az LV 443… Valami hasonló logikával összeállhat a történet.

    Még van egy továbbgondolt elmélkedésem amit lehet, hogy a 20. remake-nél meglovagolnak majd jó sokára: Az AVP kapcsolat. Ügye tudjuk, hogy a predátorok rendkívül fejlett lények. Simán belefér, hogy képesek az időutazásra, vagy akár egy véletlen folytán valamilyen fekete lyuk-katasztrófa következtében visszakerülnek abba a korba ahol még az emberiség köveket pattintott, így kerülhet sor arra, hogy a földre kerülnek a xenomorphok. Itt már csak a fantázia ismét, hogy baleset, kiképzés vagy kisérlet folytán mik történhetnek. Vagy Daviddel fog ilyen időutazás bekövetkezni.. 🙂

    Na nem akarom elvenni a hollywood-i történetírók kenyerét, hogy itt megírom az egész történetet helyettük. :D:D:D

    (Ha a Dolog c film folytatásában (előzményében) képesek voltak a 30 évvel korábbi alkotással minden szeggel és baltával összhangban lenni akkor egy ALIEN sztorinál elvárható és remélem meg is kapjuk.)

  • László Horváth

    Nagyjából mindenki felsorolta a sok hibát a fimben de valamit még nem
    olvastam a hozzászólások között. Mégpedig, hogy ügye a prometheus filmbben a
    Weyland vállalat küldte a hajót ahol egy David nevű (szerintem saját
    fejlesztésű) szintetikus szerepelt. Most egyértelműen látszott, hogy a Covenant
    nem Weyland termék. Egyrészt akkor kié-mié? Az egész Alien univerzum a Weyland
    később Weyland-Yutani vállalat köré épül. Az Covenant-on direkt kerestem a
    felségjelzéseket de semmi nem utal arra, hogy ki küldte a kolonizációs hajót. A
    bolygó neve halálban egyértelmű volt, hogy ott is a cég végzi (mert ők gyártják
    a terraformáló gépet) a kolonizációt. Továbbá az ANYA szuperszámítógép is
    Weyland hajón (ALIEN 1) sunnyogva irányítja a halálba az utazókat.
    Szerintem itt van valami tudatosság.

    Másik ami nem hagy nyugodni: a bolygók. A Prometheusban LV223 nevű bolygón
    történnek az események, aminek a végén a lezuhant tervező hajó kísértetiesen
    hasonlított az ALIEN 1 -ben található hajóra amiben rengeteg tojás volt és
    ahonnan elindultak az események. Ám, ott az LV443-as bolygóra mennek. (asszem
    ez volt, de biztosan nem LV223). Másrészt ott találnak egy tervezőt az irányító
    székében aminek a mellkasából előtört egy xenomorph. A prometheusban nem ott
    halt meg a nagytesó.

    Van egy olyan elméletem, hogy most Dávidunk nem a Origae 6-ra megy tovább
    hanem visszamegy az LV223-ra egy másik tervező űrhajóért, (említették, hogy
    több is van a bolygón) vagy azért, hogy átüljön abba mert talán fejlettebb,
    vagy azért, mert ott fog találni egy hiperálomban lévő tervezőt akit felébreszt
    és elhelyez a hajóján egy néhány tojást, hogy más irányba is terjedjenek a
    teremtményei (Istent játszva több irányba, az egész univerzumba elküldheti az ő
    saját élőlényeit), ő ott elindul és a felszállását követően meglepi egy
    facehugger és lezuhan az ALIEN 1-ből megismert LV443-on. Úgy emlékszem, hogy a
    prometheusban említik, hogy ahová indulnak az több bolygóból álló rendszer, így
    lehet, hogy az Lv223-mellett egy “köpésre” ott az LV 443… Valami
    hasonló logikával összeállhat a történet.

    Még van egy továbbgondolt elmélkedésem amit lehet, hogy a 20. remake-nél
    meglovagolnak majd jó sokára: Az AVP kapcsolat. Ügye tudjuk, hogy a predátorok
    rendkívül fejlett lények. Simán belefér, hogy képesek az időutazásra, vagy akár
    egy véletlen folytán valamilyen fekete lyuk-katasztrófa következtében
    visszakerülnek abba a korba ahol még az emberiség köveket pattintott, így kerülhet
    sor arra, hogy a földre kerülnek a xenomorphok. Itt már csak a fantázia ismét,
    hogy baleset, kiképzés vagy kisérlet folytán mik történhetnek. Vagy Daviddel
    fog ilyen időutazás bekövetkezni.. 🙂

    Na nem akarom elvenni a hollywood-i történetírók kenyerét, hogy itt megírom
    az egész történetet helyettük. :D:D:D

    (Ha a Dolog c film folytatásában (előzményében) képesek voltak a 30 évvel
    korábbi alkotással minden szeggel és baltával összhangban lenni akkor egy ALIEN
    sztorinál elvárható és remélem meg is kapjuk.)

  • gregorman

    sajnos hatalmas csalódás… Buta film és butának nézi a nézőt is…

  • Kovács Tamás

    Ebben a filmben mindenki hülye?

  • Roland Hüse

    Komikus jelenet a film közepén? Én nem találkoztam ilyennel, kifejtenéd mire gondolsz. Én ugyanis erről a filmről teljes mértékben elégedetten jöttem ki. Végre hozta a régebbi részek hangulatát. Tetszett, hogy végre kiderült, honnan származnak a Xenomorph-ok. És David karaktere is fantasztikusan sikerült.