Azért amikor egy olyan film kerül elénk, amiben Matt Damon nem megmenteni kell, hanem ő a megmentő… akkor egy pillanatra felkapjuk a fejünket.
Jó, ez talán egy picit gonosz tréfa volt, de nem mondhatjátok, hogy nincs alapja. Ahogy Sean Beanre sem véletlenül aggatták rá, hogy a legtöbb szerepében idő előtt távozik az élők sorából, úgy valahogy az évek alatt Matt is sokszor alakított olyan karaktert, akit ki kellett húzni a csávából, legyen szó világháborúról, vagy a Marsról.
Ezúttal azonban Tom McCarthy krimi-drámájába csöppent bele, ahol neki kell végig járnia a felmentősereg útját.
Bill Baker (Matt Damon) egy igazi szürke figura, egy medián amerikai. Egyedül nevelte a lányát, melózik, és nagyjából ennyi, a kép akár idilli is lehetne, ám Bill igazándiból nem volt túl jó apa, lányát meg gyilkosság vádjával bebörtönözik Franciaországban.
Így hát Bill megpróbál valahogy most jó apa lenni, látogatja a lányt, amikor tudja, tartja benne a lelket és együtt számolják a hátralévő – rengeteg – időt. Ám egyszer csak felsejlik egy új bizonyíték és annak a lehetősége, hogy bebizonyíthatják: a lány ártatlanul lett elítélve.
Így hát Bill a kezébe veszi a dolgokat és megpróbálja a lehetetlent: fényt deríteni az igazságra.
Nos azok, akik egy hajmeresztően feszült thrillerre várnak, azok csalódni fognak.
Valahol persze érthető, hisz nem is az a műfaj McCarthy specialitása, ő sokkal jobban ért a drámához, így nem meglepő, hogy – az amúgy kissé túlnyújtottnak érződő – 140 perces játékidő egy jelentős részét ez is teszi ki. Ami viszont örömteli, az az, hogy ez a dráma működik, és bizony Matt Damon is működik.
Mert bár senki nem fogja azzal vádolni, hogy ő egy ezerarcú színész – nem, most sem -, mégis, megkapó módon átadja az apa vívódását. Örömünket tovább fokozza, hogy egy nagyon korrekt módon összerakott forgatókönyvből készült a film (szintén Tom érdeme), s bár nincs meg a film végi katarzis, nem üt nagyot a csattanó, az odáig vezető út viszont roppant kellemes, elgondolkodtató, megható, és helyenként izgalmas.
Nem lesz egy maradandó alkotás ez, és McCarthy-nak vannak ennél jobb filmjei (Nem csak a Spotlight, de például az Állomásfőnök is), azonban egy nagyon erős középszer ez, ami végig tartja a minőséget és leköti a nézőt.
Szólj hozzá! Számít a véleményed és regisztrálnod sem kell!