Jurassic World Evolution (2018) – játékteszt

Az angol Frontier Developments ezúttal nagy fába vágta a fejszéjét: a dinoszauruszok világát egy szokatlan stílusba emelte át, nem épp az akcióra kihegyezve a hangsúlyt.




A dinoszauruszuk mindig is nagy rajongótáborral rendelkeztek, emlékszem az egyik általános iskolai osztálytársam is teljesen bele volt bolondulva a témába hosszú évekig és ez még a nyolcvanas évek végén volt. Aztán 1993-ban jött Spielberg a Jurassic Parkkal és elszabadult a pokol, boldog-boldogtalan dínórajongó lett.

A filmből pedig franchise, kapott két folytatást, így a Jurassic Park trilógiává bővült, majd 2015-ben jött a következő hullám, a Jurassic World, ami 2021-re szintén három részesre nő majd. Menet közben természetesen nem csak a mozirajongókra (és azok pénztárcájára) figyeltek, hanem a játékosközönségre is, és az elmúlt negyed évszázadban számtalan játék látott napvilágot a Jurassic Park témakörében.

A számtalan alatt tényleg jó sokat értek, ha valakit esetleg érdekelne a lista -amibe én külön nem mennék bele-, az errefelé szemezgethet.

Most azonban a dínó-akcióhoz szokott szemünk egy újdonsággal szembesülhet, az Evolution ugyanis szakítva a hagyományokkal nem a mászkálós-menekülős-harcolós vonalon mozog, hanem az üzleti szimulációk világába röpít minket.

Így nem meglepő módon dínó parkokat kell irányítanunk és menedzselnünk, kezdetben minimális tőkével és infrastruktúrával.

Alapvetően a megszokott mechanizmusok várnak ránk. Labort építünk, ahol a lényeket létrehozhatjuk, majd expedíciós központot, ahonnan elküldhetjük paleontológusainkat fosszíliákat keresni. Aztán viharos gyorsasággal rádöbbenünk, hogy az anyagi lehetőségeink korlátozottak, így a beérkezett anyagok egy részét továbbadjuk, mellékküldetéseket teljesítünk, dinoszauruszokat fényképezünk, hogy pénzzé tegyük a fotókat és legyen tőke a fejlesztésekre.

A végső cél azonban természetesen az, hogy az általunk felépített és menedzselt park telistele legyen elégedett és rengeteget költő látogatóval. Hogy a parkba érkezők minél jobban érezzék magukat, különféle kényelmi épületekkel, extra funkciókkal és ami a legfontosabb, változatos állatállománnyal kedveskedhetünk számukra.

Két fő oka van annak, hogy bátor szívvel merem ajánlani a Jurassic World Evolution-t. Az egyik a rendkívül jól felépített rendszer, ami a legszőrszálhasogatóbb menedzserjátékosokat is magával ragad majd. Kellően nehéz megtalálni a kényes egyensúlyt, ami a fejlődéshez elengedhetetlen, de nem túl nehéz, így frusztrációt nem okoz, csupán örömöt. A látogatók mellett a rendszer felügyelete is kellő figyelmet igényel, hisz nem elég alkotni, a karbantartásról is gondoskodnunk kell.

A másik ok, hogy a Frontier-es srácok kellő tisztelettel nyúltak a témához, így még a legőrültebb dínós arcok is elismerően fognak csettinteni mind a látvány, mind a rendszer láttán.

Apropó látvány: a játék megjelenítése meglepően szép, a Cobra motor szépen muzsikál és még különösebben erős vas sem kell alá.

Mint ahogy szinte semmi, a Jurassic World Evolution sem tökéletes. Bár dicséretre méltó az, hogy bő 30-40 órán át képes lekötni a játékost, egy idő után, amikor már tényleg a kezünkben van a park irányítása, bizony monotonná válik, főképp, ha már bejártuk keresztül-kasul (!) a művünket.

Épp ezért a többjátékos mód nagyon tud hiányozni, persze csak miután az egyjátékos kampányt már kiakasztottuk.




Ezeket leszámítva azonban remek kis játék lett az Evolution, amit bátran merek ajánlani a menedzselős játékok szerelmeseinek és a dinoszaurusz rajongóknak egyaránt.

Összegzés
Átgondoltan megalkotott menedzselős játék, ami rengeteg olyan kis extrával rendelkezik, amit a Jurassic World rajongók nagyon fognak értékelni.
Ezért szerettük
  • egy élő és lélegző park vár rád
  • ahol egy dínó rajongó a mennyországban érezheti magát
  • 30-40 órányi változatos játékmenet
Ezért nem
  • egy idő után azonban monotonná válik
  • hiányzó multiplayer mód
7
Nagyon Jó

2
Szólj hozzá! Számít a véleményed és regisztrálnod sem kell!

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
kaylarelFoki Recent comment authors

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Foki
Vendég
Foki

30-40 óra? Necces, nekem szerintem bőven több lesz mire az összes szigetet be lakom és eddig nem tűnik monotonnak. Már a második szigeten tartok és lassan azt is teljesen be lakom, azaz nem marad rajta szabad terület.