Superhot

Lassan, de biztosan eljön az indie játékok kora, ebben teljesen biztos vagyok. Nem feltétlen azért, mert egy-egy ilyen cím pénztárcabarát árképzésével nagyobb rétegeket tud elérni, hanem sokkal inkább azért, mert a játékipar mára elért odáig, hogy a nagy kiadók és fejlesztők eszköztárából teljességgel hiányzik a bátorság és az egyediségre való törekvés. Félig becsukott szemmel végigjátszhatjuk a soron következő Assassin’s Creedet és menetrend szerint jön az újabb Call of Duty… a meglepetések világa leáldozóban van, már ami az AAA címeket illeti.

Szerencsére vannak még (és mindig is lesznek) fejlesztők, akiket nem elsődlegesen a profitszerzés vezérel – fejlesztők, akik szeretnek játszani és szeretnek olyan játékokat készíteni, amikkel mások is szeretnek majd játszani. No meg vannak szerencsés próbálkozások: ilyen volt 2013-ban a 7 Day FPS Challenge is, amire a Superhotot összerakták (no persze még csak egy kezdetleges változatot), aminek aztán akkora sikere lett, hogy a fiúk Kickstarteren gyorsan meg is támogattatták magukat, hogy teljes értékű játékot faraghassanak a projektből.

Hogy ez mennyire sikerült, arra a későbbiekben majd visszakanyarodok, de egy dolog biztos: az első percétől az utolsóig minden pillanatát élveztem ennek a különös elegynek, noha lelkesedésem nem volt teljesen felhőtlen – de erre is kitérek majd.

superhot_scr2Ugyanakkor amellett sem mehetek el szó nélkül, hogy hosszú idő óta először éreztem azt egy játék miatt, hogy nem hagyhatom abba. Nem léphetek ki. Folytatnom kell. (ez különösen vicces a történet függvényében, de nem spoilerezném el egyetlen pillanatát se). Így hát ahogy kiléptem, már léptem is vissza és próbáltam újra átverekedni magam a szinten. Szóval akkor miről is szól ez a játék? A kérdésetek jogos, noha egészen pontos leírást nem igazán tudok rá adni.

Képzeljetek el egy fekete-fehér világot, ahol az egyetlen célotok a túlélés. Ehhez pedig el kell pusztítanotok mindenkit, aki vörös, mindehhez használhattok mindent, ami fekete -legyen az egy aktatáska, egy pisztoly, vagy üveg-. Hogy az egész felállás tényleg igazán különleges legyen, az idő csak akkor telik, ha megmozdultok. Így nem csak a lőszert kell okosan beosztanotok, hanem a mozdulatokat is precízen meg kell tervezni, különben garantált a kudarc.

Éééés… tulajdonképpen ennyi. 32 szinten keresztül kell elverekednünk magunkat a remekül kivitelezett csattanóig, aminek az egyetlen negatívuma, hogy a történetvezetésnek köszönhetően nagyjából előre sejthető, hogy mi lesz a slusszpoén, de őszinte leszek: műfajon belül még így is sokkal többet kaptunk sztorivonalon, mint amennyit elvárhattunk volna.

alley1-1030x579Többek közt ennek is köszönhető, hogy a Superhot egyetlen pillanatra sem válik monotonná. Nem csak egy lövöldét kaptunk, hanem egy lövöldét okosan kitalált háttérrel – a kettő együtt pedig tökéletes elegyet alkot. Tökéleteset, de nem hibátlant.

Nem elírás, jól látjátok. A játékmenet maga beleköthetetlen. Addiktív, pörgős, változatos és megtekergeti a szürkeállományunkat, mert a Superhot pályáin nem lehet csak úgy átrohanni. Terv kell, méghozzá jó terv.

Hogy miért nem hibátlan? Nos egyrészt a hossza az, ami mellett nem mehetünk el fejcsóválás nélkül. Ha visszafogottan játszunk, némi szünetet is beiktatva, akkor is könnyedén végezni fogunk két óra alatt, ez pedig még indie szinten is meglehetősen rövidke. Szépségtapasz, hogy miután a sztori módot befejeztük, új módok nyílnak meg, csinálhatunk jópofa challengeket, vagy tolhatjuk a pályákat végtelenített módban. Ezekkel el lehet mókázni jó ideig, de nem adják vissza azt az adrenalinfröccsöt, amit a sztori mód.



A másik probléma szorosan ehhez kapcsolódó: ez pedig nem más, mint a játék ára. Kicsivel több, mint 22 euró, ami egy ilyen tartalommal bíró játékért úgy vélem egy kicsit sok. Ugyanakkor ha van fejlesztőgárda, amelyik megérdemli a támogatást, akkor az a Superhot Team, mert mertek egyediek lenni és egy kicsit megújítani az FPS műfajt, ez pedig több, mint dicséretes.

[fb_button]

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .