Nem csak általánosságban jelenthető ki, hogy Kína a világ legnagyobb piaca, különösen igaz ez a filmekre. A Legendary Pictures tavaly óta már a kínai Wanda Group leányvállalata, így nem meglepő módon az ázsiai fogyasztókra fókuszálnak. Mi mással is lehetne indítani (a Warcraftot leszámítva), mint a valaha volt legdrágább kínai filmmel, egy monumentális alkotással, no és egy A-listás sztárral? A Nagy Fal elsősorban a látvánnyal próbálta megnyerni a nézők kegyeit, no és Matt Damon nevével, hogy ez mennyire sikerült, arra hamarosan kitérünk, előzetesen annyit mondanék, hogy meglátszik az elköltött 150 millió dollár a minőségen.
Ha már a pénzügyeknél tartunk: a Legendary számításai ezúttal tökéletesen bejöttek, hiszen a film már a hazai piacon kitermelte az árát (160 milliós bevételnél jár), az amerikai-európai bemutató pedig még csak ezután jön majd. Gazdaságilag tehát garantált a siker, a kérdés csupán az, hogy mennyire működőképes a kelet és nyugat találkozása.
Matt Damon (William Garin) és kompániája a varázslatos lőpor kedvéért érkezik Kínába, de a robbanó por helyett egy jó nagy falat találnak, rajta számottevő őrséggel. Gyorsan kiderül, hogy mi értelme az építménynek: a túloldalán ugyanis egy szörnyhorda található, amely hatvan évenként egyszer megpróbál áttörni, hogy leigázzák az országot. Hogy-hogy nem épp évforduló van, főhőseink pedig belecsöppennek a csatába, ami hatalmas méretet ölt.
Ezt pedig nyugodtan lehet szó szerint érteni: ilyen látványos csatát rég nem láthattunk mozivásznon és a látvány dicséretekor nem csak a CGI munkát végzőket kell elismernem, az egész megkomponálása nagyon jól sikerült. Látványfilmnek tehát több, mint elfogadható a Nagy Fal. Emlékezetes azonban nem lesz, de ha belegondolunk, ebben tulajdonképpen semmi meglepő nincs.
A film ugyanis eleve úgy készült, hogy két piacot célozzon. Az alaptörténet és a motívumok a keleti piacnak kedveznek, míg a valódi sztárok és a film “mélysége” a nyugati nézőknek szólnak. Ez az egyveleg pedig egyfelől működőképes, mert a felszínesség jót tesz a könnyed fogyaszthatóságnak és ettől egy pörgős kalandfilmet kaptunk, másrészt viszont a fenti macskaköröm nem véletlen: a filmnek nincs mélysége, nem kapunk eleget a kínai kultúrából, a karakterek csak kétdimenziósak, és tulajdonképpen mindent feláldoztak a látványosság oltárán (ráadásul a film relatíve rövid, alig több, mint másfél óra).
A Nagy Fal-nak tehát ennyi a titka: ne egy keleti művészfilmet várjunk némi akcióval és egy A-listás hollywoodi sztárral, sokkal inkább egy hollywoodi nagyszabású kalandfilmre készüljünk, annak minden előnyével és hátrányával.
Ennek az elvárásnak pedig maradéktalanul megfelel a film, szórakoztat és kikapcsol arra a jó másfél órára, én pedig többet nem is vártam, így elégedetten távoztam, noha abban is biztos vagyok, hogy pár hét alatt azt is elfelejtem majd, hogy láttam.
[fb_button]
Én Január 7.-én néztem meg IMAX-ben (ami pont jól jött ehhez a filmhez mivel elképesztően látványos) és abban egyetértek hogy még egy ilyen látványos filmet még vagy nem láttam vagy nem emlékszek rá. Én úgy vagyok vele, hogy mivel ez a film rövid eléggé és a sztorija is olyan enyhécske nekem olyan volt ez mint egy kellemes kis álom. De még egyszer mondom ez a film elképesztően látványos és ötletes és ezzel mindent bepótol! Na meg mindig izgalmas volt, sosem volt unalom vagy nyugalom még a párbeszédekben sem. Mindenkinek ajánlom megnézni! Persze lehet hogy nem fogunk sokáig emlékezni rá (bár… Tovább is van (hozzászólás lenyitása) >>>
Szuper film! Látványban, rendezésben, és úgy anblokk mindenben veri az istenített Star Wars új részeit, de nálam még az Avatart is. Csak ajánlani tudom
Látványos… de semmi több sajnos.
A film rendkívül látványos, monumentális darab. A rendező kiváló munkát adott ki a kezéből. A történet azonban gyermeteg, gyenge, és inkább számítógépes játékokba való, az alacsony kategóriák közé. A Nagy Falról egy ilyen forgatókönyvet írni vétek volt. Egy ekkora költségvetés lehetőségét elpazarolni egy semmilyen történetre… A szkíták, mongolok,tatárok,hunok könnyűlovasságáról, az íjfeszítő népek támadásairól kellett volna szólnia. Ha hollywoodból érkezett a forgatókönyv, akkor értem a miérteket. Ha Beijingből jött a történet, akkor gyenge és lapos. Kár volt elfecsérelni a puskaport és eláztatni erre a történetre.