Tisztán emlékszem a pillanatra, amikor tátva maradt a szám a Division E3 trailerétől, pedig már több, mint két és fél éve történt. Nem csak a hangulata súrolta a majdnem elképzelhetetlent, de a megvalósítás is sokkolt. Úgy is mondhatnám, hogy szerelem volt első látásra. Persze 2013-ban még bármit elhittem, amit az Ubisoft mondott, akkor még sehol nem volt a Watch Dogs megjelenése és még nem a downgrade volt az első kifejezés, ami a francia cég neve hallatán először az eszembe jutott.
Ma már más a helyzet. Most már erős fenntartásokkal kezelek mindent, ami az Ubi berkeiből kerül ki, nem volt ez másként a Division esetében sem. Aztán pár óra játék után megértettem, hogy ez a játék miért döntött rekordot a cég első hetes eladási listáján és miért ég az egész világ Division lázban. Noha ennek ellenére az Ubi betegségek most is kézzelfoghatóak.
-
Sehol egy töltőképernyő? Ez most komoly?
2016 Destiny-je – sokan aggatták rá a jelzőt a játékra már a béta tesztek alatt, s bár többségük gúnyként tette ezt, van benne némi igazság. No nem az egyértelmű hasonlóságok, vagy a nagy siker miatt, sokkal inkább azért, amilyen játékélményt ad a Division. A felhasználók egyik felének ez is csak egy lesz a sok Ubi játék közül, a maga aránylag rövid sztorijával és a (sokszor) önismétlő, végtelen küldetéseivel, mindez megspékelve némi MMO elemmel, de a többieknek… éppoly addiktív, mint a Destiny. Hisz mindkét játék egy Diablo stílusú akció RPG, ami lövöldének van álcázva és ahol a statisztikák legalább olyan fontosak, mint az, hogy milyen pontosan célzunk. A jutalom pedig sokkal inkább a lootért és nem a küldetések teljesítéséért jár. Ha ez első hallásra szimpatikusnak tűnik, akkor jó eséllyel számodra jó pár napig letehetetlen játék a The Division. Bár a két játék hasonlítgatását befejezem, zárszóként azért álljon itt annyi: hogy ha szereted a Destiny játékmenetét, akkor valószínűleg a Division-t is szeretni fogod. Ha utáltad… nos azt hiszem nem kell folytatnom.
-
De hol van már az az E3 grafika?
Sosem értettem (na jó, persze értem) hogy mire jó ez a downgrade mizéria, ami már bevett szokás az Ubinál. Jó-jó, figyelemfelkeltésnek tényleg a legolcsóbb formája, de idővel úgyis visszaüt, ráadásul teljesen felesleges. A The Divsion még így, jelentősen hát… változtatva ahhoz képest, amilyennek elsőre láttuk a piacon lévő legszebb open world játék. Bár a játékmenet egy jelentős részében úgysem azzal leszünk elfoglalva, hogy a tájat bámuljuk, érdemes néha megállni és csak körbenézni: a vírus pusztította Manhattan megjelenítése páratlan élmény, dicséret illeti érte az Ubit és remélhetőleg ezek a dicséretek eljutnak a megfelelő fülekbe és a jövőben már kevesebbszer leszünk feleslegesen beetetve.
-
Gyűjts, pusztíts, gyarapodj
A The Division világa egy remekül kitalált világ, s akik esetleg amiatt aggódtak, hogy túlságosan loot központú lesz, azokat megnyugtatom: bőven nagyobb sztorival rendelkezik, mint a Destiny és a Titanfall együttvéve. Ráadásul kis túlzással új szintre emeli a műfajt: a magányos harcosok ideje lejárt, nem csak azt kell begyakorolnunk, hogy hogyan használhatjuk ki legokosabban a fedezékeket, de a hatékony csapatmunkára is megtanít – vagy inkább belekényszerít a játék. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egyedül lehetetlen végigjátszani, de hogy nem lesz egyszerű dolga annak, aki társak nélkül csap bele a lecsóba, azt megígérhetem. Köszönhetően a rendkívül ötletesen összerakott fejlődési rendszernek, a változatos főküldetéseknek azonban a nehézségei ellenére is rendkívül addiktív – mondom ezt én, akinek a béta majdnem elvette a kedvét a teljes játéktól. Pár órányi kaland után azonban véglegesen beleszerettem a Division világába, noha ezt a világot tökéletesnek még legjobb pillanataiban sem nevezném.
-
Már megint?
Mert magyarázhatom a bizonyítványt napestig, de egyszerűen nem hagyhatom szó nélkül a Division repetitív mívoltát. Bár a készítők igyekeztek minél több tartalmat belezsúfolni, ez csak ideig-óriág működik, túl egy ponton, bizony minden játékosnak feltűnik, hogy rengeteg időt tölt el ugyanazokkal a feladatokkal újra és újra, még ha ezt meg is próbálták álcázni, ez csak félig-meddig sikerült. Hogy ha már a bosszantó dolgoknál tartok, akkor ejtsünk pár szót a bugokról, amik sajnos időről-időre felütik a fejüket, s nem ritkán találkozunk majd lebegő tárgyakkal, eltünedező hanggal, vagy felvehetetlen lőszerrel. Bosszantó, mert egyébiránt a Division technikailag kifogásolhatatlan lenne, ezek viszont sokat rontanak a játékélményen.
New York megjelenítése ugyanis beleköthetetlen, az épületek ugyanott állnak, ahol a való életben, a fényhatások, effektek, no és az időjárás pedig lélegzetelállító. ha kukacoskodni akarnék, akkor a belső terek néha felbukkanó sivárságát felróhatnám hibaként, de nem teszem. Vizuális tekintetben a The Division példaértékű.
A játékmenet? Mint mondtam is: szeretni kell ezt a stílust. Egy dolog azonban biztos: túl bő húsz óra játékon még mindig bőven akad tennivalóm, s ha azokból egyszer véletlen kifogynék (mielőtt jönne új tartalom) még mindig ott a Dark Zone… egy külön fallal bekerített kis világ, ami várja a játékosokat, nem csak a főszál végeztével, de azzal párhuzamosan. Egy hely, ahol próbálnál bízni a többiekben, de nehezen megy. Egy hely, ami pont annyira szórakoztató, mint amilyennek hangzik. Ahol a kezedben a döntés: csapatjátékos leszel, vagy ragadozó?
Nagyon sok minden nem fért bele ebbe a cikkbe, tudom jól, de órákig lehetne írni a Division-ről, hosszú oldalakat. Csak remélni merem, hogy hangulatkeltésnek ennyi is elég, és ha a béta esetleg kimaradt, most megjött a kedved a játékhoz, mert bár a Division egyáltalán nem való mindenkinek, jó pár óra rámegy, mire a kezünk, a szemünk és az agyunk hozzászokik a játékrendszerhez, valamint az írott és íratlan szabályokhoz, én mégis azt mondanám, hogy a hibái ellenére is egy remek játék lett – sokkal jobb, mint azt a pesszimista énem várta. Ha téged elriaszt a gondolata egy elsőre szokatlannak tűnő rendszerbe való beletanulásnak, vagy éppenséggel gyűlölöd az önismétlő feladatokat egy játékban ráadásul messze áll tőled a csapatmunka, akkor ez nem a te játékod. Ellenkező esetben viszont mindenképpen tegyél vele egy próbát, mert jó eséllyel új szerelemre lelsz.
[fb_button]
Iwasawa
Ubisoft…. jó nem lehet.
peppi
utana nesztem ha valaki ingyen adna nem kelene
lehetne azet jobb is
Cyper22
Jó lenne összehozni egy nagy crewot 😀
nekem tetszik és persze mindennek lehet kis hibája ,de barátokkal jobban el lehet viselni.
peppi
Az lehet en esküszök a bf4 ot lehet valamivel probalkozni
Üdv
Chorrys
Hangulatos,magával ragadó story vezérelt játék,érdemes elolvasni minden telefon,laptop és video szöveget, legalább egyszer.
A coop része jó, a skilleket is eltalálták, TS-el játszva a dark zone vadászatok és a kihívás szintü küldetések igazán élvezetesek.
Így 170 óra játékidő után is találni benne új,vicces,érdekes részeket.
Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti a masszív csapatjátékot és a kellemes hangulatos történettel füszerezett öldöklést